Sv: Man får väl inte säga vad var det jag sa?!?
Jag förstår din poäng, men tycker att du missar en själv. "Sanningen" är inte fastställd, före domen är fastställd, och att hänga ut någon person, eller ett företag på ett forum som du gjorde med den tråden då, är helt enkelt inte okej i mina ögon, oavsett om det är ett "glasklart" fall för den yrkeskunnige, eller inte.
Det är inte helt smart att lägga ut någon som man "tror" misshandlar sina barn heller på ett forum, det anmäler man till polisen som utreder detta.
Jahaja, vi får väl ta det lite sakta..jag har inte "snokat" i någon privatpersons göromål - ingen av hästarna står registrerad på personen utan på ett företag som ger ut offentliga årsredovisningar. T o m du får ta del av dessa.
Som jag sagt har jag jobbat/jobbar inom finansbranschen/säkerhet. Det finns som du kanske vet en lag om anmälningsplikt vid misstänkt penningtvätt för personal inom bank/finans? Ursäkta mig att jag är yrkesskadad..
Dessa pengar som försvunnit från statens finanser har sedemera vaskats genom att hästar inköpts och försörjts för miljonbelopp. Hästarna står nu på olika företag eller har sålts. Pengarna är alltså borta från statens finanser och finns inte att utmäta från någon privatperson. Detta - min vän - är vad som menas med penningtvätt.
Vi - staten - kommer aldrig se röken av dessa slantar. Varför tror du att det gjordes en revision från skatteverket? Jo för att alla som fått en någorlunda utbildning visste genast vad det rörde sig om, det var sättet som var okänt.
Jag förstår inte varför du är så upprörd? Nu var pengarna bevisligen inte hans, vad finns att vara avundsjuk på?
Om jag bevittnar ett värderån med maskerade rånare och misstänker min granne för att vara inblandad kommer jag även då att försöka få fram sanningen.
Du tycker att man ska vänta tills någon är dömd innan man säger; Jag visste att det var han/hon/dom!
Vad är det för samhälle? Gör du likadant om du misstänker att grannen slår sina barn?
Döm för all del ingen på förhand, men se till att fakta kommer på bordet.
Och en än gång, nej, jag kollar inte alla i travbranschen då skulle jag inte hinna jobba.....
Jag förstår din poäng, men tycker att du missar en själv. "Sanningen" är inte fastställd, före domen är fastställd, och att hänga ut någon person, eller ett företag på ett forum som du gjorde med den tråden då, är helt enkelt inte okej i mina ögon, oavsett om det är ett "glasklart" fall för den yrkeskunnige, eller inte.
Det är inte helt smart att lägga ut någon som man "tror" misshandlar sina barn heller på ett forum, det anmäler man till polisen som utreder detta.