Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Söker bra löshoppningsövningar som framför allt är till för att ponnyn ska få tänka lite. Inte bara hoppa högt. Kombinationer är bra...
Svar
2
· Visningar
1 288
Senast: Buck
·
Distans Jag skulle vilja be dem av er som är medlemmar i SAHF och som är intresserade av att det läggs focus på en medveten avel för distans...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 126
Distans Hej! Tänkte bara säga att Rimborittens egen websida inte existerar längre, utan allt som rör ritter arrangerade av Roslagens Rid- och...
Svar
6
· Visningar
1 969
G
Dressyr Ska starta LB:1 imorgon och funderar på hur lång tid man kan räkna att varje ekipage tar? 3-4 minuter? Startar rätt tidigt i klasserna...
Svar
15
· Visningar
1 541
Senast: AnnBur
·
Trav http://travnet.se/StartPage/ http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article12869494.ab Man har väl inte för inte jobbat med...
2
Svar
25
· Visningar
3 314
Fälttävlan Borde nog gjort en egen tråd i stället för att frågat i en helt annan tråd. Hur rider man volten i trav lättridning där man ska länga...
2
Svar
23
· Visningar
5 343
Senast: Estivuz
·
Hoppning Jag har försökt läsa TR men jag förstår inte riktigt, så det är bättre att vara på säkra sidan. :) Om man har en 7 årig ponny, måste...
Svar
2
· Visningar
1 271
Senast: Lazetti
·
H
Hoppning http://www.youtube.com/user/HoppryttareOlivia Där har ni en film från idag. Vill ha massor av tips hur jag ska få en bättre sits osv...
Svar
14
· Visningar
2 056
Western Är de nå vettiga, nu tänker jag främst på de mörka med antingen blått eller grönt rutmönster. Modellerna heter Laredo och Austin. Har...
Svar
3
· Visningar
1 478
Senast: Piraja
·
Dressyr jag har ett sprenger wh ultra på min häst som han trivs bäst på, det är det bettet som har en rulle på mittdelen (tredelat bett i mina...
Svar
1
· Visningar
1 338
Senast: AnnBur
·
Övr. Grenar Jag är så grymt imponerad av denna häst, han har nästan blivit min Milton eller Baloubet i galoppvärlden :love: Det ser så enkelt ut...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: fleur
·
Islandshäst Jag är uppvuxen med islandshäst men har av olika skäl, inte hållit på med hästar övht på många år. På mitt jobb fick jag i vintras se...
Svar
10
· Visningar
1 817
Senast: Elina8
·
Trav Jag försöker hitta någonstans man kan hitta en mode sele att köpa. Men har letat på nätet och kan inte hitta en sådan. Jag tycker bättre...
Svar
9
· Visningar
2 073
Senast: Russin8
·
Islandshäst Funktionen "Paddock" i WF, är det bara hästägare med registrerade gårdsnamn som kan se sin samlade hästflock :D där? Jag äger två...
Svar
17
· Visningar
2 246
Trav vart hittar jag på det på nätet? Hittar några men de är flera år gamla. Skulle vilja se det som sändes igår kväll.
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: jassica
·
J
Dressyr Som rubriken säger, vilka klasser får jag starta i under samma tävling? Jag rider ponny på lokal/regional nivå. Vissa tävlingar...
Svar
5
· Visningar
1 547
Dressyr Snabbt svar så jag inte beställer helt fel strl! Har provat sadel men kommer inte alls ihåg vilken strl jag skulle ha. Och nu finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 721
Senast: MaRomer
·
E
Dressyr Hej, mitt namn är Erica och jag ska snart nog bli medryttare på ett halvblod. Min fråga är om ni har några tips på bra dressyr övningar...
Svar
1
· Visningar
987
Dressyr Jag måste bara få beklaga mig lite! I söndags var jag ute på en LB:3. Fick till en superframridning, med mycket energi i hästen och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 397
Trav Hej. Hur ser man att en travhäst värmer bra inför ett lopp? Vet att blank päls och att den klipper med öronen är ett bra tecken, men...
Svar
11
· Visningar
1 566
Senast: MajLill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka