Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Tja!! Nu är det dags för mig o min nordsvensk att vis oss på tävlingsbanorna igen, har haft en seg period. Jag skulle gärna vilja ha...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Lycanthrope
·
N
Hoppning Hej! Jag är en aning hopprädd och jag undrar hur jag ska kunna "bota" det! Jag blir nämligen osäker redan på 50/60 cm. Både jag och min... 2
Svar
38
· Visningar
2 689
Senast: hoppla
·
J
Hoppning Har problem med min 6 åring, försöker lära honom gå över bommar men går han själv över hoppar han, går jag före går han fint. hur kan...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Emma006
·
Hoppning Jag var på min första privata hoppträning igår!!! :banana: Det var med lånehästen som jag ska få tävla( första i nov.... :o ) Han rev...
Svar
4
· Visningar
1 011
·
Hoppning Har en häst som har en förmåga att ibland komma nära hindern när hon hoppar. Till viss del beror det på att hon har lite för brottom...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Bee
·
Hoppning NÄR hälsar ni på domaren? Är det "ok" att hälsa efter att startsignalen gått? Eller är det då man ska göra det? Eller gör ni det alls...
Svar
15
· Visningar
3 626
Senast: starcraft
·
H
Hoppning Vad anser ni? Läste att varje år tävlar cirka 6000 ponnyryttare om totalt 4.4 miljoner i prispengar, rätt eller fel? Bra eller dåligt?
Svar
13
· Visningar
1 456
·
Hoppning Är dom klara? Hur gick det för Beerbaum och compani? Får Sverige lagsilver och Pessoa guld? Har inte hört nåt på ett tag nu...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: slice
·
Hoppning för liten stor häst (>160 cm) med 1 galoppsprång mellan??? Det är väl inte bara att mäta ut 2*normalt galoppsprång, det är väl lite...
Svar
6
· Visningar
1 524
Senast: Asterix
·
R
Hoppning Klubbtävling... Efter att domaren har sagt "Varsågod och rid", hur lång tid har man på sig att börja hoppa?
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Asterix
·
Hoppning Någon som kan hjälpa mej tolka TR. I TR angående betsling av ponny vid hopptävlingar står det att man får använda gummipellham, delat...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Penny_Lane
·
C
Hoppning Jag har alltid bara hört att när man är junior och tävlar ponny så får man ha sporrar som är 15mm långa och med kula. Men nu säger min...
Svar
8
· Visningar
1 057
Senast: karatefisken
·
L
Hoppning Har aldrig tävlat någon gång men funderar på att starta någon clear round hoppning någon gång för skojjs skull. På klubben där jag...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: knorren
·
H
Hoppning Hej! Jag ska bli medryttare åt en häst (1.58 hög) som tydligen blivit "felriden". Ägaren sa att de förra ägarna hade låtit honom rusa...
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: knorren
·
S
Hoppning Jag har en 15-åring som har tävlat 1.10, gått 1.30-banor på träning. Hon har så länge jag ridit henne (8½ år) gått i relativt högt tempo...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: trazel
·
S
Hoppning \"sockerbitar\" var kan man köpa? utrustning-ML-2028207-ML-
Svar
6
· Visningar
4 212
Senast: BeastieBabe
·
F
Hoppning ja så nu undrar jag hur högt ni har hoppat barbacka? skriv gärna om de var en häst eller ponny också. jag har hoppat 90 med min c-ponny 2
Svar
31
· Visningar
2 079
Senast: Nalle_Björnen
·
A
Hoppning jag skulle tycka de vore intressant att veta hur ni rider fram era hästar... både hemma och på tävlingar. många kör ju samma framridning...
Svar
10
· Visningar
921
Senast: Asti Cinzano
·
K
Hoppning Några hästar ska ha åkt fast i dopningskontrollen bl.a. Guldmedaljören Cian O Conner's häst (vad den nu heter) och Guldmedaljören i lag... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 333
Senast: Rejält_felskapad
·
Hoppning eller gå upp på en ny höjd, eller vad man vill kalla det. Hur fort har ni gått fram med era unghästar? Hur länge var de hoppade m...
Svar
13
· Visningar
1 711
Senast: _Tazty_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka