Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Hoppning Kan ni inte lära er framhoppningsreglerna? Jag har en unghäst som jag är ute på lokala tävlingar med och jag håller på att bli...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 097
Senast: hopp_o_galopp
·
Hoppning Hej på er alla! Jag har funderat lite på det här med kombinationer i 1m klasser? Det får ju finnas, men hur vanligt är det? Har själv...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: M-Meduza
·
P
Hoppning ..sker det vid ponny på lokaltävlingar? när blir man uppklassad och när blir man nedklassad isåfall?
Svar
1
· Visningar
869
Senast: trazel
·
L
Hoppning Jag har för mig att jag har hört att man kan tävla i löshoppning! Stämmer det? Isåfall hur går det till, regler osv? TAck :bump:
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Lolydodia
·
S
Hoppning Jag skulle vilja se lite bilder på titthinder som ni har tränat över. Åkte förbi på väg ut mot Vaxholm igår och då fanns det något som...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Malaun
·
J
Hoppning Hejsan! Vad finns det för olika hinder typer? Finns det någon bra bok med dom eller någon bra internet sida? Hoppas på svar! :)
Svar
2
· Visningar
2 553
Senast: Asterix
·
Hoppning När börjar VM kvalen i hoppning? kommer de att visas på TV? Jag har inte så stor koll på något just nu! Någon snäll som vet... :love:
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: klockan
·
S
Hoppning Hej undrar vad det är för skillnad på A,B ochC tränare? Undrar även hur man kvalar till Msv klasser och hur man räknar poäng. Väldigt...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: SilverLake
·
J
Hoppning Hejsan! Ska börja tävla lite smått och skulle vilja veta vilka regler som gåller på framhoppningsbanan! Det är bara en liten...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Ylva
·
S
Hoppning Hej, någon mer än jag som tycker att man ska få tävla som junior till man är 20-25år och D-ponny till i alla fall 19 år. Det är ju...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Vita_N_6520
·
M
Hoppning jag har en fråga a.n.g uppklassning för stor häst... jag har ridit Lb två gånger på lokala tävlingar och blivit placerad bägge...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Lillo
·
N
Hoppning Är säkerhetsväst obligatorisk när man tävlar hoppning..? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: Lillo
·
P
Hoppning hej, hej alla bukefalos tokiga! Jag ska tävla nu i september. det är bara en klubbtävling men ändå! det är andra gången som jag tävlar...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: Pepita
·
H
Hoppning Har någon mer än jag noterat att det verkar viktigare att ha en snabb ponny på omhoppningsbanorna utomhus än att ha kontroll och kunna...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Vita_N_6520
·
D
Hoppning Jag har aldrig tävlat men hade tyckt det varit kul att börja, men var ska man börja? I vilken klass?? Har en nätt fjording som just nu...
Svar
9
· Visningar
1 665
Senast: Filur
·
P
Hoppning Jag har ridit ett sto ganska mycket nu. En hel termin och lite mer ( på ridskola). När vi nu arbetat länge med dressyren ( där hon gör...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: mizz_perfect
·
Z
Hoppning Många olika dicipliner, trav, galopp, distans, hopp, dressyr och körning. 1. Vilken diciplin? 2. Hur värmer ni? 3. Hur länge? 4...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Pepita
·
F
Hoppning Vad ska man tänka på när man är alldeldes ensam där ute på den ödsliga banan med de stora , skrämmande hindrena :D? Ska ev. ställa upp i...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: Mimmi81
·
P
Hoppning Vad har jag gjort, är mest en dressyr människa, men kompisen övertalade mig. Så Idag om kanske tre timmar, ska jag tävla :crazy...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: marika_
·
M
Hoppning Vad menas me clear round
Svar
5
· Visningar
2 061