Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Hoppning Vad ska det vara för avstånd? Har hört nånstans nångång att två meter är ungefär för ponny, kan det stämma för en c-ponny (med ganska...
Svar
3
· Visningar
1 293
Senast: benjamin
·
Hoppning Så! Nu ska ni få bedöma ;) min sötnos lite! Vad tycker ni om hennes stil? Bakgrundsfakta: från 16:e april, Ettan är här 1år och...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: Novelette
·
Hoppning Är det någon som har häst som kvalar eller redan är kvalad??
Svar
3
· Visningar
797
Senast: md5krist
·
S
Hoppning Jag skulle hoppträna lite för mig själv idag som jag alltid gör på onsdagar. Hästen verkade må bra, kände igenom henne och märkte inget...
Svar
16
· Visningar
1 045
Senast: sabbet
·
L
Hoppning Har varit med på min nya hästs första clear round tävling. Det gick jättebra. Vi tog oss runt på en bana på 50 cm som en "prova på"...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: HoppFantasten
·
Hoppning Jag ska tävla på Nyby Torshällas tävling nästa helg på deras regionala meeting och ena LA:n där står det att det är bedömningen...
2
Svar
20
· Visningar
2 449
Senast: Zara
·
M
Hoppning Ja ev i morgon blir det första gången min 5 åring ska tävla hoppning! Höjden är 80-90 cm :) Men det beror på om hans ryttare är...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 120
Senast: oseriös
·
M
Hoppning Hur lägger jag bäst upp hoppträningen för min häst? Jag vill inte gå för fort fram, är rädd att bjudningen försvinner igen då. Någon som...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Maddie
·
Hoppning HEjsan!! får man starta vilka klasser man vill (alltså ända upp till svår) som Young Rider/Senior, utan att ha gjort ett visst antal...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: Lollan
·
H
Hoppning Behöver lite hjälp med att förstå vad dethär betyder, jag har läst bedömningarna i nålade tråden men seg som man är förstår jag inget...
Svar
6
· Visningar
820
Senast: HoppFantasten
·
Hoppning Satt och läste den tråden på dressyrsidan, och började fundera över hur ofta hoppryttare rider i ridhus? Jag har haft den uppfattningen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 915
Senast: Sweeeetyy
·
Hoppning Hej Dottern ska debutera i hoppning. Hon ska tävla på en Lokal ponnyhoppning i klasserna lätt D bed. Clear round och Lätt C Bed 2 faser...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: Snuffsan
·
Hoppning hejhopp:bump: Är det någon här som ska till Strömsholm och tävla? isåfall ska jag hålla utkik efter er :D
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: SanchoPancho
·
N
Hoppning Tips på lydnadsövningar som passar hästar som är väldigt heta på hinder? :D:D:D:D:D:D
Svar
7
· Visningar
3 999
Senast: Grace*
·
N
Hoppning Jag, och ett flertal människor jag känner, har börjat tänka på unghästar och uteslutning. Ska man verkligen kunna bli utesluten i...
Svar
14
· Visningar
1 174
Senast: Arwyn
·
P
Hoppning Jag har sett foton där jag hoppar och jag tycker det ser ut som jag är lite dålig på att ge ordentlig eftergift i språnget. I början av...
2
Svar
20
· Visningar
3 401
Senast: paxmojo
·
Hoppning Jag har haft min häst i ca ett halvår och har tävlat små mini klubbtävlingar och dylikt, alltså ingen riktig tävling än. När jag tränar...
Svar
7
· Visningar
805
Senast: Nyrelski
·
H
Hoppning Hej hej! e dt ngn som vet vilka klasser allsvenskan div II ponny rids i???
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Sparkling
·
L
Hoppning imorrn är det stilhoppning :) Självklart ska jag vara med, jag behöver också en massa tips på det mesta. Ge mig bra förslag på hur...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: _Rosie_
·
E
Hoppning Som junior alltså.. Har inte TR tillgängligt så ni kanske kunde hjälpa mig! (Har för mig att det rör sig om tre grundomgångar i 120 med...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: tant agda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka