Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Hoppning ..det är hur många som helst som gör det när de hoppar!! Jag är ute på ganska många tävlingar, och man ser sjukt många ryttare som rider...
Svar
7
· Visningar
1 838
E
Hoppning Haft min storhäst i 7 månader nu. Tränar/tävlar hoppning med honom och allt går jättebra FÖRUTOM att något är totalt förändrat i...
Svar
16
· Visningar
1 222
F
Hoppning Behöver råd och tips på lite olika övningar som är bra att börja med då inte hästen har hoppat på snart 1år pga skador. Vill även ha...
Svar
1
· Visningar
3 438
Senast: älgen
·
S
Hoppning Hej! Vad behöver man ha för poäng / placeringar, i villken klass för att få tävla Msv B och Msv A samt Svår klass för D-ponny? Tacksam...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: Lollan
·
G
Hoppning Någon som vet? :o :confused:
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Doneloge
·
P
Hoppning Vad tycker ni!? Om man tävla hoppning, tycker ni då att man ska ha vita lindor eller vanlig skydden som man brukar ha? :p
2
Svar
22
· Visningar
1 542
Senast: spatte
·
Hoppning Någon som vet vad det är för klass vet att det är en show klass men mer har letat men hittar ingen info. :confused: har hittat en...
Svar
4
· Visningar
992
P
Hoppning Vad tycker ni är finast på en hopptävling? knopper eller ej? :bump: en fråga som ni gärna får svara på: Får man tävla med svarta...
2
Svar
32
· Visningar
2 232
Senast: Grubblaren
·
Hoppning Hej! Jag har en ponny som gärna vill komma för nära hindren, och helikopterhoppa. Han är ganska så ärlig, vill över men hellre ett...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: SanchoPancho
·
Y
Hoppning Hejsan!! Ska hoppa en stilhoppning i helgen å ja undrar om nån har tips på hur man får extra höga poäng och om nån vet va dommarna...
Svar
10
· Visningar
1 173
Senast: Escada
·
H
Hoppning På många propositioner till Lokala tävlingar, särskilt utomhustävlingar, så har de 2 st 1m klasser istället för att börja med 0.9m och...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Olinda
·
Hoppning jaaa... på skolan vi går nu så ska alla vi i klassen om två år(när vi går ut trean) hoppa en enmetersbana med ridskolans hästar för att...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Julle
·
S
Hoppning Vad innebär det? Alltså, hur går det till när man hoppar banan? Om man blir felfri, hoppar man då direkt omhoppningsbanan eller väntar...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: sabbet
·
Hoppning Vad krävs för att få starta Msv A?
Svar
10
· Visningar
1 061
Senast: Zlatan
·
Hoppning Hej! Min ponny Stannar hela tiden nästan varje hinder. Hon brukar hoppa hemma och ibland på träning men vi tävling stannar hon. Sist...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: TheHunted
·
V
Hoppning Tjena! Jag är lite småosäker på avstånd mellan bommar,markbommar och hinder. Det är ju självklart olika från häst till häst och jag...
Svar
7
· Visningar
852
Hoppning Hm..har aldrig behövt stryka mig, så nu undrar jag om det kostar något att stryka sig i den andra klassen? Alltså jag är anmäld till...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: starcraft
·
B
Hoppning Dessvärre har jag tappat den lilla foldern med avstånden för ponny från TR. Är det någon som kan hjälpa mig genom att skriva upp dem? :bow:
Svar
5
· Visningar
844
Senast: benjamin
·
Hoppning Vi säger att ni startar som nr 45 i första klassen.! När är ni på tävling platsen då ? När börjar ni förbereda hästen för...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: trazel
·
N
Hoppning Mitt sto hoppar ibland med frambenen framåt istället för att dra upp dem under sig, vad kan det bero på? Är det bara "kass" teknik? Kan...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: md5krist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur