Knoppar eller inte?

Sv: Knoppar eller inte?

Kan man knoppa så är knoppar helt klart finast. Det ser proffsigare ut.
Men kan man inte eller om hästens man är för tjock är det bättre att låta bli ;)

Och ska man knoppa ska man knoppa pannluggen också. Det är aldrig fint med den utsläppt! :crazy: (Möjligtvis på vissa ponnisar, men det är sällan...)

Knoppar är inget måste i hoppning men dock i dressyren tror jag. Jag tycker att det är lite vad man känner för, jag brukar varava varannan tävling i hoppningen.
Det ska vara svarta handskar eller inga i hoppningen i år! Vita är ute :rofl: I dressyr ska man ha vita handskar för att man ser handen bättre då och det är lättare för dommaren att se dina handrörelser. :angel:

Jag tycker det är klart finast, men själv brukar jag så gott som aldrig ha det eftersom jag vill ha nått att ta tag i OM det skulle behövas.
Jag är ju ingen toppryttare precis, så den kan behövas ibland även om ja låter tyglarna glida genom om ja känner att ja tappar balansen... ;)

Nyrelski skrev:
Och ska man knoppa ska man knoppa pannluggen också. Det är aldrig fint med den utsläppt! :crazy: (Möjligtvis på vissa ponnisar, men det är sällan...)

Haha. "Min" häst är helt klart finare med pannluggen utsläppt. :p
Hon har så långt huvud så det ser bara dumt ut med knopp i pannluggen..

Nyrelski skrev:
min häst ser skitlöjlig ut med knoppad lugg....å han e inte precis nån ponny....

Beror helt på hästen tycker jag. Min dam är snyggare i "utsläppt" man medans 2 hästar i stallet blir otroliht mkt snuggare när de har knoppar :D

Knoppad pannlugg beror helt på hur hästens huvud är format. Passar somliga andra inte

Nyrelski skrev:

Tycker det är finast med utsläppt pannlugg, ser så löjligt ut med den där knoppen i pannan. men smaken är som baken! (delad) :p

Usch, knoppa är jobbigt och görs endast om det är dressyr :p
Nää, jag brukar skylla på att jag vill ha nått att hålla i i hoppningen :D

Tycker det beror helt på vilken typ av häst man har, och hur musklad hals den har... Unghästar ser lite busigare ut om dom har utsläppt man, tycker inte heller det spelar ngn. roll om den är kort eller lång då, men den ska ej vara för tunn...
På "vuxna" hästar ser det proffsigare ut med knoppad man eller kortklippt..

Är manen 20-30 cm? :eek:
Skulle då jag knoppa i alla fall, annars ser ju hästen ut som en bög! ska man ryckas så ska den vara kort. Annars ska manen vara lång (men, kort så klart snyggast ;) ) mellanting ser bara dumt ut.. max en handsbredd tycker jag :P

min häst har lååång man å det är jätte fint får alltid folk på mig på tävlingar som tycker han är otroligt söt för det

Knoppar är det klart att det ska vara... Det ser snyggt och prydligt ut... Helt klart :)

Man får väl ha alla vantar... Spelar väl ingen roll färg...Iallafall itne på hoppning

Nyrelski: Min ponny har JÄTTE och då menar jag JÄTTE tjock pannlugg men superbra knoppman. Det ser ut som han har en jävla bulle i pannan om han har knopp där... :crazy: :D

Ja, knoppar är jättefint och det ser mycket prydligare och proffsigare ut men själv brukar jag bara ha det på stilhoppningar.. man kan känna sig lite utanför annars på vanliga tävlingar för nästan ingen annan har det förutom på dressyrtävlingen :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: gulakatten
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka