Hoppdebuten!

Sv: Hoppdebuten!

Förästen var det ju du som inte visste skillnaden på de olika konkurserna och då ville jag bara upplysa dig..

väntar med spänning ;)

Och du.. nog för att det varit bråk kring dig tidigare..MEn snälla.. för en gång skull tror jag att alla vill dig väl..Jag tror att dessa människor skriver detta ..för att vara snälla inte tvärt om..

Senast ändrad:

Morotsbiten skrev:
Men bara för man lägger ett företag i kk betyder det INTE att man har skulder=)

De kan ha självmant lagt det i kk för man inte har tid, vill starta någe nytt ja finns många orsaker.So för mig är helt orelevanta!
Ni vet ju ingenting om hur deras liv situvation ser ut så varför döma en familj utan att veta någe om dom att dom måste ha en massa skulder..
Nä nu tycker jag vi lämnar detta ämne innan det övergår till grov förtal till denna familj!!
Och självklart har jag ett ordentligt kontrakt på hästen.... har inte alla de som lånar ut hästar?? :confused:

Du håll alla tummar och tår du kan för nu på lördag ska de tävla han

Det var ju bra för dig att du har ett ordentligt kontrakt.

Sedan bör du nog uppdatera dina kunskaper något. En konkurs betyder att ett företag (eller i detta fallet ännu värre en privatperson) är bankrutt. Alltså summan av skulder övergår summan av inteckningar och man har inte längre möjlighet att betala sina skulder = man ställer in sina betalningar. En konkurs är inget man kan välja själv utan något man försätts i när det inte finns tillgångar som möter värdet av skulder. Så alla tillgångar man har mäts ut av kronofogden för att betala av så mkt som möjligt av skulderna man har obetalda (det är då hästar odyl ryker). Vad värre är för din del är att all inkomst som den som försatts i konkurs är kvarstadsberättigad, alltså har människan rätt att behålla existensminimum men allt utöver det skall gå till kronofogden som avbetalning på skulder. (Man försätts inte i personlig konkurrs för några hundra lappar utan det handlar alltid om stora summor). Existensminimum är någon mkt låg summa så att du typ precis klarar att äta och bo och inte mkt mer. Alltså inte kostnaden för att hålla häst.

Detta är bara klara fakta för att du skall veta vad det handlar om, inget personligt om någon utan så går det till i samband med en konkurs.

jo jag vet skillanden dióck vet jag att man kan sätta ett före tag i personlg konkurs medvetet.. om så är fallet vet ja inte.. vet inte ens om de snuffsan säger är sant... och faktum är att jag skiter i det.... jag får tacka er alla att ni är så vänliga oc är oroliga för min skull och varnar mig.. MEN snälla va inte det för det är att vara orolig i onödan=)

Tänker inte kommentera ditt inlägg så länge det inte handlar om va tråden handlar om....

så jag försöker ..... ska du tävla i helgen??

Kanske de men när jag säger att det inte är någe farar och att pengar knappast är ett problem för min unghäst fodervärd så snälla va inte oroliga mer....

orsaken till kk vet ingen här om .. och att sitta och spekulera i andras liv är för mig patetiskt dåligt!

därför vill jag att vi alla lämnar detta trista ämne och återgår till roligare.. mänmligen hopptävling=)

Snuffsan skrev:
Skulle just säga att det hovstorleken inte har med häststorleken att göra. Jag har en c-ponny med stooooora hovar t.ex.

Och jag har en D-ponny med 4or fram.. :D

Senast ändrad:

ja självklart finns det undantag=) hehe.. men min häst fick ont av att ha så små fötter.. han har rätt så stora annars

Rena fruktsalladen...
Nej, man kan begära att få gå i konkurs både som företag och person. Får man ett ja, så innebär det att kronkalle knackar på och så gott som alla företagets tillgångar ryker.Kursar ett företag brukar oftast inte den personliga ekonomin drabbas

Personlig konkurs är däremot ingen vacker historia se gylles tidigare inlägg.

Jag skulle ha tävlat unghästarna med den tävlingen är framflyttade två veckor.

Fast våran dam är nog inget undantag,det är normlat för rasen att ha stora fötter.. ;-)
Hon är en Irish Cob/Tinker

"Hemmaklubben" ;), men jag lovar att det inte så så mycket att se.

Skulle du eller pållarna göra bort sig kan vi ju alltid ta en fika som tröst.
Var längesedan jag var på tävling nu..Flera veckor :angel: ;)

pålalrna gör inte bort sig ;) däremot pilot kan mycket väl göra det :crazy:.

Jag PM:ar närmare exakt datum och ungefärlig tid när jag har bestämt vilka höjder de ska gå det är ju första gången för den ena och första gången efter igångsättningen för den andre så får vi se, men du vet inga CR eller likande bortåt ditt håll (gärna lite åt mitt håll och inte bortanför dig) som är inom det närmsta?

Piloters ev misstag är förlåtna om man hojtar HELVETE i exakt rätt sekund (egen erfarenhet) :D

Pm ar dig..

Rätt sekund?? är det efter man har lämnat hästryggen innan man landar på marken?

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 253
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Fiorano
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023