Hoppdebuten!

Sv: Hoppdebuten!

H-ordet är när man befinner sig mitt över ett hinder och inser att man ridit fel väg :smirk:
Vi ev ofrivillig avsittning kan man vid landningstillfället istället utbryta i ett uppriktigt SHIIT! ;)

Been there don that :D

Åhhh sååå nervööööös inför lördag!!
Jag hoppas verkligen de går bra för han nu=)..... bilder kommer vänta=)

Ja nu kunde jaag dessvärre inte åka ner då jag inte fick någon som kunde ta hand oim mitt sto här hemma.. men hon lovade att filma och ta massa kort=)

Morotsbiten skrev:
Fin galoppbild
lillenochjossan.jpg

Har han spännena på skydden på insidan av benet.. :crazy: :p

Nej, kolla lite närmare ;), jag trodde detsamma först, men sen såg jag att de satt rätt. Det frambenet han sträcker fram är det högra, och det bakbenet som är längst bak är det högra........

"jo jag vet skillanden dióck vet jag att man kan sätta ett före tag i personlg konkurs medvetet.."

Du vet inte alls det skillnaden. Man kan inte sätta ett företag i personlig konkurs! Man sätter ett företag i konkurs men man kan gå i personlig konkurs. Förstår du skillnaden nu?

Men få in i skallen att man KAAAAAAAAN sätta sitt företag i personlig konkurs självmant..
Om jag väljer att medvetet inte betela skatt å moms, köpa in en massa saker på avbetalning sitta hemma och supa så sätter jag mitt företag troligen i PERSONLIG kk och jag har skulder upp til öroonen.....

Nu vet jag att dessa rykten inte stämmer.. så ni kan vara lugna och behöver inte oroa er för min häst fodervärds ekonimo pengar är inte ett problem för dom!

hehe ja det ser faktiskt ut som de sitter fel när amn kollar snabbt=)

Håll ut alla bukefalister .. i morrn kommer bilder från hans första 80 och 90 cm hopptävling....

Nerrvös matte :crazy:

Morotsbiten skrev:
Men få in i skallen att man KAAAAAAAAN sätta sitt företag i personlig konkurs självmant..
Om jag väljer att medvetet inte betela skatt å moms, köpa in en massa saker på avbetalning sitta hemma och supa så sätter jag mitt företag troligen i PERSONLIG kk och jag har skulder upp til öroonen.....

Jag tror att du måste få in i skallen att PERSONLIG KONKURS är PERSONLIG och inte har nåt som helst att göra med FÖRETAG!

Jag vet skillnaden om jag startar ett företag å hej å hå.. efter ett tag tröttnar jag kan jag sätta de i kk och skita i företaget och har inga skulder.. eller så kan jag lägga företaget i vilandes
Persolig konkurs då är både företaget och DU kk.. kronofogden kommer och tar saker för att betala dina skulder.Bilen ryker, huset dyra smycken tavlor.. ja rubbet som är värt någe!

Troligen har man fubblat med någe eller så är man en dålig föratagare helt enkelt.
Men oftast går man i PKK för man typ inte betalar in skatt, moms och sånt

Men självklart finns det andra orsaker de är ju fall till fall=)

amen nema baklänges hihi...... du kika in här nån dag här i helgen.. då kommer rykande färska hoppbilder från tävlingen.. om du vill se=)

Tänkte lägga ut dom under gnägg då iof=)

Morotsbiten skrev:
Persolig konkurs då är både företaget och DU kk.. kronofogden kommer och tar saker för att betala dina skulder.Bilen ryker, huset dyra smycken tavlor.. ja rubbet som är värt någe!

Nej så är det inte! PKK så är din personliga ekonomi som går åt skogen inte företagets, din personliga ekonomi har inget med företagts KK att göra. Du kan gå i PKK utan att ha ett företag det är fortfarande skillnad på PKK och Företags kk det är det du måste förstå!

Ahhh ja du tittar när du kan helt enkelt.. bilderna ligger ju kvar=)

Hoppas de blir några bra bilder och att vädret är fint.. men vad jag kan se ska solen kika fram =)

Ja det är ett krav för de skulle få ha han att de tar kort regelbundet och filmar så jag får se att han verkligen mår bra och följa hans utveckling=)Det är så kul de ringer så fort någe kul och nytt har hänt.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 253
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Fiorano
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023