Hoppdebuten!

Sv: Hoppdebuten!

Vilken storlek man har på skorna har inte med hästens storlek att göra.
Det går inte spika fast markant för små skor. Sömmen fästs i hovväggen.
Sätter man en 00 på en vuxen ardenner får man spika i kötthoven, med blodet sprutande.

Nu ser man bilderna...
I mina ögon är hästen oriden behöver bli lösgjord ordentligt samt att den ser "tjorvig" ut i munnen.

Skulle just säga att det hovstorleken inte har med häststorleken att göra. Jag har en c-ponny med stooooora hovar t.ex.

Snuffsan skrev:
Hoppas att du har ett bra kontrakt med din fodervärd, eftersom hon enligt tidningen går i personlig konkurs idag. Så det inte blir något problem med din häst.

:crazy: Hoppas verkligen att inte hästen blir drabbad av detta :(

Ja du snuffsan ska ju lägga sig i andas liv hela tiden eftersom hon själv tydligen inge har :crazy: ...
Om jag ska va ärlig har hon inte ett skit med att gör varför dom nu har lagt ner sitt företag i KK.
Som i övrigt inte har ett smack med att göra hur dom tar hand om sina hästar..
Denna information var ytterst ointressant och frågan är ju varför snuffsan tar upp det?? I för syfte??

Dom tar hand om sina hästar på bästa tänkbara vis min häst trivs som fisken i vattnet där och kan nog inte a det bättre som tävlingshäst!
Hon som rider rider han på ett väldigt bra vis som passar min häst klasbra och de har fått en otroligt bra kontakt mellan varandra!

Och vad detta har med hästar att göra vette tusan... Snuffsan är extert på att få mina trådar utspårade och skriva saker och inte har med tråden att göra...
Här lägger ja ut lite bilder på min häst och är glad för att han ska hoppa första gången frågar lite vad folk tycker om hans extriör...

tjorvig i munnne?? hur menar du???

Hehe ja hästen är inte riden så länge.. han är riden ca 3 månader nu sen sin skada så han har inte så mkt muskler än men men sakta men säkert börjar de komma :)

Vilken storlek man har på skorna har inte med hästens storlek att göra.
Det går inte spika fast markant för små skor. Sömmen fästs i hovväggen.
Sätter man en 00 på en vuxen ardenner får man spika i kötthoven, med blodet sprutande

som du sa sätter man på 00 på en ardenner så sprutar blodet....
dvs för små skor för hästen nu behövr man ju inte ta i så amn spricker men just 00 men denna hovslagare hade på 1 år verkat ner hans hovar till 2 mindre skostolekar än vad han hade när han åkte....
Han såg bedrövlig ut i sina tassar=(

Jag tror att hon bara är mån om din häst.. Så är även jag :) Vore ju fruktansvärt om din häst skulle råka illa ut pga detta...Eller hur? S skriver heller inte att hästhållningen skulle vara bristfällig..Och nu skriver ju du att det är lugnt och att hästen har det bra.. då är det väl så:)
Jag tror inte alls att S menar nått illa faktiskt...I bland skriver man saker i välmening vet du...

Hadde Jag varit du och haft min häst utlånad, hadde jag varit tacksam om jag fått denna info..Jag hadde inte velat sitta helt ovetande..Det kan ju sluta i att hästen med kort varsel kommer hem till dig ingen.. pga att den inte kan vara kvar där nere....

PM: mig om detta i stället så slipper din tråd bli förstörd om det är nått mer du vill tillägga ;)

Senast ändrad:

Snuffsan ville nog bara hjälpa dig..

tydligen ska ju fodervärden gå i PERSONLIG konkurs och det är inte att leka med..

Frågan är ju hur det är tänkt att h*n ska kunna ta hand om din häst ordentligt då..

Om du tittar ordentligt på bilderna du lagt upp så ser du att hästen grejar med sin mun...

Meningen är att hästen ska ha en sluten mun, men din häst ser ut att gapa mot bettet och inte vara helt tillfreds.

Det Snuffsan menar med sitt inlägg är att fråga om du har ett ordentligt kontrakt med fodervärden, inte för att de inte sköter hästen utan som bevis för att hästen enbart är där på foder då det annars finns risk att kronofogden tar hästen för fodervärdens skulder. Detta har hänt förr och något man skall passa sig mkt noga för när man har lämnat iväg en häst. Så har ni inte ett bra kontrakt så se till att upprätta ett omedelbart för att undvika sådant trassel.

Precis. Personlig konkurs är ingenting man väljer, det är inte som att välja att försätta en firma i konkurs. Jag var faktiskt vänlig och upplyste Morotsbiten om detts så att vi ska slippa trådar där hon frågar hur hon ska kunna få loss sin häst ur ett konkursbo. Eftersom hon bor i en annan del av landet kanske hon missat detta. Men har hon ordentliga papper på alltigt så är det ju ingen fara.

Hästhållningen, ridningen osv kan jag inte minnas att jag kommenterat någonstans?

måste bara säga att jag tycker att den hästen är väldigt väldigt fin :love:

Men bara för man lägger ett företag i kk betyder det INTE att man har skulder=)

De kan ha självmant lagt det i kk för man inte har tid, vill starta någe nytt ja finns många orsaker.So för mig är helt orelevanta!
Ni vet ju ingenting om hur deras liv situvation ser ut så varför döma en familj utan att veta någe om dom att dom måste ha en massa skulder..
Nä nu tycker jag vi lämnar detta ämne innan det övergår till grov förtal till denna familj!!
Och självklart har jag ett ordentligt kontrakt på hästen.... har inte alla de som lånar ut hästar?? :confused:

Du håll alla tummar och tår du kan för nu på lördag ska de tävla han

Här är ingen som har förtalat eller dömt någon någonstans.

Och nej, det är långt ifrån alla som har ordentliga kontrakt. Så länge som du varit på bukefalos så borde du ha insett det.

Nu var det PERSONLIG konkurs det var frågan om.

Det är INTE samma sak som att kursa ett företag

Men snälla rara människa... varför lägger du dig i saker du inte har med att göra???

Håll dig till tråden ist......

Så fler som ska tävla hoppning i helgen??? berätta lite om vad för klasser och så??.. kankse någon som åckså ska göra tävlingsdebyt på sin häst????

Jag skulle kunna tala om för dig var din häst ska tävla i helgen eftersom du inte verkar ha koll på det. :angel:

Men jag ska inte lägga mig i..... :devil:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 253
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Fiorano
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023