Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Hoppning Hej! Jag ska med min ponny rida i allsvenskan div II i höst och då jag läste proppen för första omgången lade jag märke till att det i...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: starcraft
·
Hoppning Hej hej! I princip alla hoppryttare (över ridskolenivå :)) lutar sig långt fram över hästen över hindret. Även jag gör det, man...
Svar
14
· Visningar
1 791
A
Hoppning Kan man se hästens hoppteknik i en bild? :confused:
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Achron
·
W
Hoppning Hej! Är det någon som vet en hemsida som dom säljer hopphästar?
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Oscar
·
S
Hoppning Som tråden heter så vill jag ha lite roliga bilder och kanske förslag på hinder som får hästarna att fundera väldigt mycket. Så att jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 045
Senast: Långnos
·
H
Hoppning vet ni några bra klubbar i småland skåne hallands trakten som har nån bra gräsbana?? vore kul o testa det ;)
Svar
16
· Visningar
2 199
Senast: Långnos
·
Hoppning Vem var/är det som red/rider Landor S?? Hittar bara en massa info om hästen, men det står aldrig vem ryttaren var/är...
Svar
19
· Visningar
1 263
Senast: Etoile
·
Hoppning Skulle vilja ha tips och ider som kan hjälpa mig att tävla min ponny. Han har börjat de sista 5 tävlingarna med en ny sport som jag...
Svar
14
· Visningar
1 670
Senast: Dimmans_Elaine
·
M
Hoppning En tråd om hur det går i em. Visas i kväll på teve så kolla inte längre om ni ska se det
Svar
9
· Visningar
913
Senast: Etoile
·
P
Hoppning tänkte att jag skulle över till danmark o köpa en ungponny.. nu till frågan? nån som vet några försäljningsstall man kan leta i...
Svar
5
· Visningar
8 605
Senast: peppie
·
Hoppning igen.. Men jag har tappat bort adressen till sidan där det fanns lista över bett. Får man tävla ponny (Klubbtävlingar) på ett delat pelham?
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Splittan
·
Hoppning Nu när jag hoppar rider jag med stigbyglarna fastspända med sporremmar i sadelgjorden och jag får ett mycket bättre skänkelläge (och det...
2
Svar
32
· Visningar
2 771
Senast: Notorius
·
B
Hoppning Är det någon som har några fina tips på hur man kan träna upp hästens smidighet och styrka så man kan göra snabba omhoppningssvängar...
Svar
4
· Visningar
1 456
Senast: peppie
·
H
Hoppning behöver hjälp med detta 0+70/90 , vad betyder det, det e alltså avgiften för tävlingen. Svara gärna fort. :) :bow:
Svar
3
· Visningar
713
·
Hoppning Har letat i bedömnings tråden, men fann inget.... har förstått att detta är en vanlig bedömning i DM-sammanhang.... Går det till som...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: Lollan
·
Hoppning Min nyss fyllda 7-åring, sent tagen, har plötsligt börjat bete sig istadigt. Vi hoppar inga höjder än så länge, övar mest teknik på upp...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Sunshine
·
M
Hoppning Alltså jag måste ställa en jättedum fråga, har sökt bland trådarna efter svar men det verkar inte finnas nån annan som har lika dålig...
2
Svar
27
· Visningar
11 478
Senast: evasarius
·
Hoppning På en tävling jag ev ska åka till står det såhär i proppen: 1,20 hoppn, bed: A:0 kvitt el dubbel / A 0+140/0+60...
Svar
7
· Visningar
1 782
Senast: Olinda
·
F
Hoppning jag har en ponny och tävlar i hoppning min fråga e vad behöver man ha gjort för att kvalificera sig till msv. a???? :confused: (har...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Zara
·
Hoppning Vad är det för poäng som gäller när man ska klättra upp i klasser? Kan någon förklara lite närmare detta med poäng och sånt? Tänker då...
Svar
1
· Visningar
665
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024