Hur räknas felpoäng?

Sv: Hur räknas felpoäng?

4 för första, 8 för andra- alltså 12 totalt för två vägringar!

/Megasus som alltid stoppar en massa :D

starcraft skrev:
Har suttit i domarsekreteriatet och själv frågat en domare (detta var under en lokal tävling) hur felpoängen räknas vid två stopp. Vid första stoppet ges 4 fel och vid andra 8 fel, totalt 12 fel. Det dömdes även efter dessa regler.. Så ni har fel, tyvärr. Det blir 12 fel om man har haft två stopp.

men i såna fall var det en konstig tävling eller nåt för normalt får man totalt 8 fel för 2 olydnader...

Jag tror det är så här... :)

Regional och uppåt: 1 stopp = 4 fel, 2 stopp = utesluten HELT SÄKERT

Lokal: 1 stopp = 4 fel, 2:a stoppet på samma hinder = 8 fel(4+8=12)

2 stopp på olika hinder = 4+4=8
3 stopp = uteslutning

Kan ha fel :o :o

Nej så är det INTE!!!!

På lokaltävling och i avd B så gäller 1:a stoppet 4 fel, 2:a stoppet 8 fel, 3:e stoppet utesluten, allstå är det totalt 12 fel efter andra stoppet.

Senast ändrad av en moderator:

flikkan skrev:
men i såna fall var det en konstig tävling eller nåt för normalt får man totalt 8 fel för 2 olydnader...

Konstig tävling, konstig domare, du kan säga vad du vill. En helt normal lokal tävling med en bra domare som dömer på många tävlingar på samtliga nivåer. I så fall är många av tävlingarna här i stockholmstrakten fel dömda.

Jag upprepar:
nedslag/itramp (i vattengrav) - 4 fel
första olydnad (vägran, korsa egen väg, halt (även om ryttaren gör den med filt) m.m. ) - bestraffas med 4 fel
andra olydnad- vid lokaltävling och lägre bestraffas med 8 fel vid regionaltävling och högre uteslutning
tredje olydnad på lokaltävling och lägre - uteslutning

detta är vad TR säger.

Du får alltså på lokaltävling och lägre 4 fel för första stoppet och 8 fel för andra stoppet ger summa 12 fel för 2 stopp, oavsett vilket hinder andra stoppet är på.

Tack för klargörandet :)
Kändes som man blev helt förvirrad av alla svar.
Tur att TR finns :banana:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 813
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar