Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Islandshäst tänker du klippa din/dina ridhästar i höst?
Svar
2
· Visningar
841
Senast: Lobelia
·
J
Islandshäst Vet att det står i FIPO, men hinner inte beställa innnan tävlingen, vet ngn om ett rakt lätt böjt globusbett är tillåtet ? Hon går bäst...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: Boj
·
Islandshäst Hej! Har nu funderingar på hur mycket pälssättning kan påverka en häst och dess gångarter, min ena häst här hemma har plötlsigt...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: sambaengi
·
D
Islandshäst Ska jag göra med min egen häst på lördag! :eek: :crazy: Har bara tävlat andras hästar tidigare och då brukar det ju vara hästägaren som...
2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: Elwis_86
·
Islandshäst Nån som har erfarenhet av dessa sadlar? Jag har en extremt passglad unghäst med kort rygg (igentligen inte men han är liiiten vilket gör...
2
Svar
25
· Visningar
3 658
Senast: Fengur
·
Islandshäst Är relativt ny på det här med islandshästar, och deras utrustning. Något som jag funderat på är varför islandsstigbyglar ser ut som de...
Svar
7
· Visningar
2 764
Senast: Båbbe
·
Islandshäst ..så ska jag härmed presentera min allra värdefullaste häst. Hon är 10 år och islandsfödd. Jag köpte henne billigt för 2 år sen och då...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 144
Senast: youngish
·
I
Islandshäst Läste på SIF:s forum en artikel om att VM i Norrköping kanske var hotat och måste flytta. Hallå alltså, vad pysslar man med egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Balderum
·
J
Islandshäst :idea: Nu är jag inne på det här med form och bakbensaktivitet igen, det har ju diskuterats en del om detta. I går när jag...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: josse
·
A
Islandshäst Jag har börjat rida en islandshäst, Hvida, en gång i veckan. Hon är verkligen underbar, jättemysig häst med fint humör och riktigt...
Svar
1
· Visningar
1 813
·
E
Islandshäst Jo, jag har fått ridit en Islandshäst nu i 2 dagar. Hon är väldigt framåt och pigg, men inge dum utan vill tölta och springa fort :D...
2
Svar
25
· Visningar
2 655
Senast: sante
·
Islandshäst I helgen ska jag tävla lätt tölt och tänkte kolla med er så jag har förståt rätt. Man börjar på kortridan rider ett varv i långsam...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: turbofling
·
J
Islandshäst Jag har nu kommit fram till att jag har tänkt att "skaffa" en medryttare till min isis :eek: Vilken summa tycker ni är lämplig att...
Svar
16
· Visningar
1 283
Senast: samtson
·
G
Islandshäst Nån som har bilder? Jag rider en 5-gångare rätt i mest "vanlig dressyr" i skritt och trav. Ibland testar jag tölt och kort tölt går rätt...
Svar
12
· Visningar
2 556
Senast: Krati_Gutti
·
A
Islandshäst Ja, vad gör era fyraåringar nu? Ridning, inridning, träning? Hur är det med gångarterna? Har ni nåt uttalat mål, eller någon tidsplan?
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: ang
·
E
Islandshäst Någon som vet om den nya anläggningen i Mönsterås är klar än? Har det varit några tävlingar där? Någon här som ska dit och tävla?
Svar
1
· Visningar
993
Senast: annizz
·
L
Islandshäst Hur får ni den att förstå att den ska gå i trav? & i tölt? Gör ni något speciellt? Har alltid undrat det.. :crazy:
Svar
14
· Visningar
1 357
·
D
Islandshäst Börjar Nordiska redan i dag !? Ni som är där kan väl vara hyggliga och komma med lite resultat och bilder :love: Jag hoppas att jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 629
Senast: Vala
·
A
Islandshäst Jag har precis börjat rida ett islandshäststo, skall rida en gång i veckan. Vill veta mer och undrar om denna bok är att rekommendera...
Svar
11
· Visningar
1 519
Senast: Freyr
·
Islandshäst Jag har bara läst infon och resultaten på Vaengurs hemsida och nu vill jag höra av er som var där! Hur var det! Vilka imponerade mest...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 419
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024