Ååå skicka till mig är du snäll! Vad spännande!
Fleyta (heter hon så även på buke?) skickade ett par fina tävlingsbilder till mig. Men det är alltid roligt med fler! Han är så otroligt lik sin lillebror Ari.

Så du brukar/brukade rida honom? Hur är han (allmänt psyke, gångarter)? Bjarturs ägare har berättat om honom, att han är hemskt lik Ari i temperamentet och framförallt utseendet. PM:a eller maila gärna! :bow:

Det finns några bilder på Ari på denna sida (ta bort http) . Ska fota fler/bättre bilder när han gör sin tävlingsdebut på klubbtävling nästa helg! :)

De kom till A-final i VI YR och slutade på en sjunde plats på 6,10
Och de kom till B-final i T1 YR och kom sist där på 5,50... Det är en 10:e placering totalt i TI YR

NM var verkligen en upplevelse!

Men nu till en sak jag skulle vilja veta, ni som var där: Vilka sålde såna bruna enkla stigläder? Jag såg dom på flera ställen, men kommer inte ihåg vilka som sålde.
Jag skulle verkligen vilja ha tag i ett par åt en kompis som hjälpt mig mycket.
Hon blev alldeles till sig när hon fick se att jag hade köpt och nu skulle jag vilja glädja henne med ett eget par...

Marita

Vad menar du med enkla?
Jag har på känn att det är sånna jag har och i så fall vet jag vart du kan få tag på dem.
Förklara hur de ser ut.

Åsa

Jag vill oxå ha BRUNA enkla. Jag har en childeric sadel, så kan inte ha som en krok där man fäster, det är mer som en liten ögla... Enkla menas väl med att det är en enkel rem under sadeln. Justerar gör man nästan vid stigbygeln...
Var på NM, men såg inga bruna :angel:
/Dimmalimm

Med enkla menas den sorten man knäpper med en t-koppling och som har en ögla att fästa vid krampan. Den är bara en rem, inget man viker dubbelt hela vägen.
Jag såg bruna såna på NM i kraftigt utförande i läder.
Själv köpte jag svarta syntet då jag har en svart syntetsadel.

Marita

Kollade inte om det fanns bruna också, men jag vet ett ställe som åtminstone hade svarta. Precis bredvid stiglädrena fanns lättviktsstigbyglar - kan det vara det stället du menar?

Eh, jag sprang så mycket fram och tillbaka på denna marknadsgata och jag kollade inte på stigbyglar, så jag vet inte om det är rätt ställe! :confused:

Om jag hade vetat att min kompis ville ha såna bruna mer än någonting annat i hästväg hade jag köpt, men det fick jag reda på först nu när jag kom hem med mina.

Den här tjejen har hjälpt mig med att rida min häst och gjort underverk så jag vill verkligen få tag i ett par.
Tacksam för all hjälp! :bow:

Skicka ett PM med företagsnamnet den som vet vart man får tag på dom!

Marita

Webbers från Wintec i syntet (finns där man säljer wintecsadlar, dvs lite överallt) är bättre även till lädersadlar enligt min erfarenhet. De finns bruna också och man har dem ju under kåpan så de "syns" inte. Det bästa med dem är ju att de är otöjbara. Den typen av enkla stigläder i läder som kan töja sig är på lång sikt lite osmart för det går inte att göra "halva hål" om de blir ojämna.

Men alla kanske alltid sitter upp exakt varannan gång från hö resp vä sida :angel:

Hej Tim!

Får jag inte tag på läder så får det bli bruna syntet.

Marita

Har du fått svar på vart man kan köpa dem i syntet?
Jag har i syntet och de är smartare precis som Tim säger.
Men det är snyggare i läder.

Skickar ett PM

/Åsa

Såna har jag...kan man köpa eller iaf beställa på alla ställen som säljar bates/ wintec sadlar, har bruna enkla i läder bates...kanon bra...=)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 532
Senast: Rugge
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 089
Senast: Badger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 476
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama