Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Hej alla! Sitter och funderar över sulkyns olika design. Vilken sulky skulle ni välja om ni fick välja idag? Man ser fler och fler...
Svar
7
· Visningar
3 404
Senast: Tagliabue
·
C
Distans Har någon ridit på Upplandsleden? Jag ska göra en lång distans ritt om 2 veckor - any suggestions???
Svar
9
· Visningar
2 762
Senast: Kaupajaur
·
Dressyr Jag ska tävla min andra tävling någonsin med fröken i maj. Det blir vår andra LC:1, o det gick ganska bra förra gången men det som...
2
Svar
23
· Visningar
3 176
Senast: PrinceFair
·
Islandshäst Någon som ska åka och kika på SM i sommar? Vi tar en lite minisemester och tittar på fina hästar.:love: Skönt att det är nära detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 947
Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 137
Senast: Lydia
·
Fälttävlan Jahapp, då var det snart dags för säsongsstart även för oss "norrlänningar", i Mantorp till helgen. Vet inte om det finns några fler än...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 372
Senast: fio
·
Körning Jag har en rätt stor loksele (stor nordsvensk brukshäst), och funderar på hur jag ska förvara den (har nog inte möjlighet att ha den...
Svar
17
· Visningar
2 357
Senast: Lydia
·
P
Dressyr Nu är det bråttom, har möjlighet att köpa en fin beg. Amerigo dressyrsadel, går det att se på nummerserien under kåpan om kåplängden är...
Svar
6
· Visningar
5 392
Senast: Pasha
·
Dressyr Satt och ögade igenom lite LA-program och insåg att jag inte har 100% koll på de enkla bytena. Vad bör man tänka på angående hjälper...
Svar
10
· Visningar
3 090
Senast: Krockodil
·
Dressyr Jag behöver lite tips på hur jag ska få till övergångarna, ffa avsaktningarna med hästen kvar på tygeln. Problemet är återkommande på de...
Svar
15
· Visningar
3 006
Körning Jag är ryttare, som försöker bli kusk (också). Jag kör med tvåhandsfattning eftersom det känts mest intuitivt, men jag märker ju att jag...
Svar
7
· Visningar
1 649
Senast: Efwa
·
Fälttävlan Ska starta vår första fälttävlan 5 maj i tranemo, debutant. Har några frågor jag gärna vill ha svar på som jag inte riktigt har klart...
Svar
17
· Visningar
2 961
Senast: Undret
·
Tävling På sporthorse-data står ofta vilken nivå hästen tävlat på, t.ex "Sj4", "Sj3" osv men hur översätter man alla de levels till svenska...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: Rosett
·
Western http://www.youtube.com/watch?v=KZ3KR-G6gIY&feature=uploademail Jag tycker att denna film är sevärd och den ger bra tips för dem som...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: alazzi
·
Dressyr Vad tycker ni om de med lite mer färg på dressyrbanan? Själv tycker jag att det bara är bra och att dressyrvärlden behöver lite mer...
Svar
8
· Visningar
1 755
Senast: pulkaskurk
·
N
Distans Jag behöver snabb hjälp. Har en nyinköpt arabdam som jag ska tävla distans med. Tyvärr passade inte min gamla dressyrsadel, en Arabian...
Svar
5
· Visningar
4 836
Senast: RÖDLUVAN
·
Tävling ja, är det så eller ej. Och är det nån som då även vet om det gäller för hoppning??
Svar
8
· Visningar
2 321
Senast: Pancakes
·
Dressyr Min fråga till er är, hur utför man passage och piaff ?? :)
Svar
1
· Visningar
1 051
Dressyr Hej! Jag skulle gärna vilja se filmklipp som visar riktigt bra ingångar till passage och piaff från trav. Gärna från olika typer av...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: kryddan
·
Dressyr Är det någon som kan säga vart man kan köpa en tålig och prisvärd ridstövlel?? :confused: budgeten är ca 1000 kr och jag ska bara...
Svar
1
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka