Sv: Är ni med i en lokalförening?
Det är dock dyrare att bara ha medlemsskap på WF ett år än att ha det inbakat i SIF medlemsskapet.
Det är dock dyrare att bara ha medlemsskap på WF ett år än att ha det inbakat i SIF medlemsskapet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spinner vidare på det här med priset....
Vi vill ju att så många islandshästägare som möjligt i vårt område ska vara med i vår nya förening men man hör från många håll invändningar om priset
Jag förstår inte detta argument som ständigt dyker upp lite varstans, om att det skulle vara DYRT med ca 550 kr/år att vara medlem i lokalföreningen och SIF. Det blir bara 45 kr i månaden och om man har råd med häst så har man väl råd med detta?
Om man är med i SIF enbart för tidningen Islandhästens skull (som jag ofta hör att folk säger) blir priset 55 kr/tidning. Det kostar vecko- eller månadstidningar som man köper på Pressbyrån, också. Eller en pocketbok. Eller en godispåse. Eller en dosa snus. Eller... ja, ni fattar vart jag vill komma
Där utöver får du dessutom tillgång till WF, service från kanslierna, möjlighet att tävla och delta i aktiviteter mm.
Jag tycker verkligen inte att det är dyrt...
delvis *KL*
WF kostar 610 kr/år och om du ska leta efter det som är utvalt och sammanställt i tidningen Islandshästen får du surfa länge innan du hittat allt och samtidigt måste du avgöra riktigheten i uppgifterna du hittar, det har redan kollats i tidningen.
Sedan är det lättare att läsa tidningen på dass eller i sängen
Samtidigt känns det lite hånfullt mot alla oss andra som betalar och arbetar ideellt inom lokalföreningarna. Vi jobbar verkligen för Islandshästen och islandshästmänniskornas bästa.
Om man inte vill betala kan man ju ändå ställa upp och hjälpa till i föreningarna
"Fråga inte vad föreningen kan göra för dig, utan fråga vad du kan göra för föreningen"
Man får den förening man förtjänar
Spinner vidare på det här med priset....
Vi vill ju att så många islandshästägare som möjligt i vårt område ska vara med i vår nya förening men man hör från många håll invändningar om priset (en vanlig anledning till att inte vara med i förening verkar vara att man inte tävlar, känns ju lite trist om folk är med bara för att de är tvungna för att få tävla).
Skulle man inte kunna ha ett medlmskap bara i själva lokalföreningen för de som inte har råd eller inte vill vara med i SIF. Då skulle ju de kunna delta i träffar och ev. ritter, kanske någon studiecirkel eller så men naturligtvis inte få åtnjuta fördelarena som ett SIF medlemskap för med sig.
Skulle SIF sätta sig emot detta? Antagligen bäst att skicka in förfrågan till styrelsen om det finns intresse att kolla detta i vår förening.
På Söndag ska vi ha vårt första medlemsmöte och det ska bli så kul!