Är ni med i en lokalförening?

Sv: Är ni med i en lokalförening?

Det är lite konstigt men tidningen, Jag tycker Jag läser det mesta som står i den.. Men när Jag bläddrar i mina gamla tidningar hittar Jag alltid något Jag inte läst :P Väldigt konstigt ;)

Jag är med i sif och lokalklubb, Jag tycker också det är bra med att få tidningen och WF..
Klubben anordnar långritter mm..

Min klubb har dessutom byggt ovalbana inte långt i från mig (Bil och transport behövs dock), så Jag är Aktiv medlem och får rida när som helst för en ganska billig peng (300 om året)-Betydligt dyrare om du är oaktiv..

Jag tävlar lite också, så mitt medlemsskap behövs.. :)

Men Jag kan hålla med om att det är ganska dyrt att vara medlem i Sif/lokalklubb faktiskt!!..

Jag läser nog varje tidning ordentligt med några års intervall och tittar i dem ganska ofta.

Jag gillar mina tidningar, böcker, videoband och skivor.

Självklart är jag med i en lokalförening och i SIF och det har jag varit i mer än 20 år.
Jag vill känna delaktighet, veta vad som händer, ha tillgång till World Fengur och framför allt vill jag lusläsa varenda tidning :-)
Det finns få ideella föreningar som har en så pass proffsig och välgjord medlemstidning som kommer ut så ofta med reportage och artiklar för alla intresseinriktningar!

*kl*

Jag är med i två lokalföreningar. :) Den ena har en massa roliga aktiviteter (som jag iofs inte varit med på mer än en gång men ändå), den andra ordnar ganska mycket tävlingar. Jag tävlar själv inte men min lilla dotter brukar vara med en gång om året eller så.
Sen är det mycket för WF som jag är med. Och jag tycker att Islandshästen är en intressant tidning. :)

KL

Är medlem och har varit det sedan vi flyttade till Sverige, var även medlem innan jag flyttade härifrån.
Nu är jag medlem i en nystartad förening i mitt område och det ska bli spännande att se vad vi kan göra av den.
Vår nya förening Höga kusten heter Vilja.

Vår nya förening Höga kusten heter Vilja.

Mycket fint namn :D

KL.
Jag brukar vara med i en lokalklubb. Har varit det för att kunna tävla, för att få tidningen och få tillgång till Worldfengur.
Är inte med i någon klubb just nu, pga avsaknaden av pengar :o Annars är jag medlem i MöRS!

Jag är medlem främst för att kunna tävla, men givetvis är tidningen och WF stort plus.

För att ge lite perspektiv på medlemsavgiften i SIF, som flera här verkar tycka är dyr: I Danmark, som har en islandshästförening i motsvarande storlek som SIF (8.000 medlemmar), kostar medlemskapet 840 danska kronor per år, vilket motsvarar 963 svenska kronor! :eek:
I Danmark gäller medlemskapet för hela familjen.

Ang. Inlägget över. Det är mycket som bedöms före aktion på tävling så man kan såklart tävla även om man inte har en flott häst..

Så är det men jag känner ingen tävlingslusta om jag inte får vara högst på pallen. :o och för att komma dit måste man ha en flott häst med aktion, utstrålning och vilja! (. klart kul att rida en flott häst på fritiden också me mina pengar räcker inte till allt och jag vill göra lite annat också än köpa en onödigt dyr häst som jag får skryta med ett par gånger om året! ;) :D

Sen tycker jag att om man har en häst borde man ha en bra dragbil och en transport, eller iallafall tillgång till det. Man vet aldrig när man kan behöva åka iväg till tex. veterinär med sin häst. Detta är min åsikt, respekterar såklart om någon tycker annorlunda.

Jamen duktig-lapp till dig! ;)
jag vet att de allra flesta hästägare saknar egen dragbil och släp- det har jag gjort i större delen av mitt hästägarliv. Det betyder ju inte att jag inte kan få min häst till sjukhuset vid behov ....(jag vet också -tråkigt nog - att inga transporter-till-djursjukhus-i-världen kan rädda en häst ibland ..)

Senast ändrad:

*delvis kl*
Jag har varken släp eller drag på bilen. Men jag har aldrig varit med om att inte kunna fixa skjuts om det behövs. :)

Jag tycker att Frigg är det finaste namnet på ett lokalförbund. :love:
Jag funderade på att gå med bara för att namnet är så fantastiskt. :P (plus att det dessutom var billigare än de jag är med i nu)

Så är det men jag känner ingen tävlingslusta om jag inte får vara högst på pallen. :o och för att komma dit måste man ha en flott häst med aktion, utstrålning och vilja! (. klart kul att rida en flott häst på fritiden också me mina pengar räcker inte till allt och jag vill göra lite annat också än köpa en onödigt dyr häst som jag får skryta med ett par gånger om året! ;) :D

Jamen duktig-lapp till dig! ;)
jag vet att de allra flesta hästägare saknar egen dragbil och släp- det har jag gjort i större delen av mitt hästägarliv. Det betyder ju inte att jag inte kan få min häst till sjukhuset vid behov ....(jag vet också -tråkigt nog - att inga transporter-till-djursjukhus-i-världen kan rädda en häst ibland ..)

Min häst är inte speciellt flott men vi har tränat en massa och uppnått mål som jag aldrig hade trott vi kunnat uppnå! Och än är vi inte färdiga! ;) Men självklart ska du inte tävla om du inte själv vill det! :D

Jag skrev även att man om man inte har det själv borde ha tillgång till det! (som du verkar ha?) Har inte heller alltid haft egen dragbil och transport. Men har alltid haft tillgång till det om det behövts.

Jag är med i en lokalklubb.

- För att jag vill tävla och då det ett måste
- För att kunna vara med i det klubben annordnar
- För att stödja SIF och islandshästen i Sverige helt enkelt
- För att få islandshäst tidningen
- För att få tillgång till WorldFengur

Jag tycker att man blir lite "off"/outside om man inte är medlem i en klubb. Svårt att hänga med i det "nyaste", både reglementen, forskning och vad som händer generellt i islandshäst-Sverige..

KL

Jag gick precis med igen och ny i en ny klubb som ligger närmare där jag bor och som jag kommer ta del av en del aktiviteter och tävlingar.
För fyra år sen var jag med i en annan klubb, då var det kul att få tidningen men det gav mig inget mer än det. Jag hade ingen häst som jag tävlade med och han var supersvår att lasta, så det blev inga utflykter heller.

Nu har jag en ny häst som jag planerar att testa nån liten skojtävling på längre fram. Om det skulle vara någon gemensan långritt eller kurs kan jag tänka mig att vara med på det också. Annars är vi rätt flitiga på att åka iväg på små utflykter själva i stallet.

För mig är tidningen viktigast. Jag vet faktiskt inte om jag hade gått med om det inte hade varit för det reducerade introduktionspriset. Visst är det trevlig att vara med i en klubb, men det är inget jag känner att jag saknat eller skulle sakna. Om jag har råd så kommer jag vara med nästa år också (fattig student) men annars lägger jag hellre de pengarna på en extra träning. :)

wf kan man ju prenumerera på utan sif och tidningen kommer tio ggr per år- internet uppdateras dagligen. :)

delvis *KL*

:eek::eek: WF kostar 610 kr/år och om du ska leta efter det som är utvalt och sammanställt i tidningen Islandshästen får du surfa länge innan du hittat allt och samtidigt måste du avgöra riktigheten i uppgifterna du hittar, det har redan kollats i tidningen.

Så det är billigare och tidsbesparande att gå med i SIF om det bara är WF och tidningen man frågar efter, och det kostar bara 45 kr/månaden. ;)
Sedan är det lättare att läsa tidningen på dass eller i sängen :idea:

Samtidigt känns det lite hånfullt mot alla oss andra som betalar och arbetar ideellt inom lokalföreningarna. Vi jobbar verkligen för Islandshästen och islandshästmänniskornas bästa.
Om man inte vill betala kan man ju ändå ställa upp och hjälpa till i föreningarna ;)

"Fråga inte vad föreningen kan göra för dig, utan fråga vad du kan göra för föreningen"

Man får den förening man förtjänar ;)
Rolle
IpL

delvis *KL*

:eek::eek: WF kostar 610 kr/år och om du ska leta efter det som är utvalt och sammanställt i tidningen Islandshästen får du surfa länge innan du hittat allt och samtidigt måste du avgöra riktigheten i uppgifterna du hittar, det har redan kollats i tidningen.

Så det är billigare och tidsbesparande att gå med i SIF om det bara är WF och tidningen man frågar efter, och det kostar bara 45 kr/månaden. ;)
Sedan är det lättare att läsa tidningen på dass eller i sängen :idea:

Samtidigt känns det lite hånfullt mot alla oss andra som betalar och arbetar ideellt inom lokalföreningarna. Vi jobbar verkligen för Islandshästen och islandshästmänniskornas bästa.
Om man inte vill betala kan man ju ändå ställa upp och hjälpa till i föreningarna ;)

"Fråga inte vad föreningen kan göra för dig, utan fråga vad du kan göra för föreningen"

Man får den förening man förtjänar ;)
Rolle
IpL

:bow::bow::bow:

Kunde inte skrivit det bättre själv! :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 940
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 949
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 920
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 282
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka