Vi med quarter korsningar

Sv: Vi med quarter korsningar

Hästen registreras som quarter appendix om fullblodet är registrerad i en Jockey Club godkänd registratur och i AQHA.

Om fullblodet inte är det blir avkomman inte registrerbar i AQHA.

Hmm ja Jack är kanske lite av en "fuskkorsning" ;)

Hans mamma är reggad i sverige och storbrittanien med, tror jag, och även inreggad i aqha efter åtta sorger och sju bedrövelser kanske jag ska säga... aldrig att jag ska försöka regga in ett fullblod i AQHA igen... det är det värsta jag varit med om...:eek:

Dock är inte Jack inreggad i AQHA än...

Tror dock att jag som är kommen ur engelska skolan med halvblod ser han mer som en korsning än många andra :D

Ja det kan vara krångligt att få in fullbloden i AQHA.

Men det låter ju som att du kan regga honom där då om du vill. Men har du inte tänkt tävla AQHA klasser så spelar det ju ingen roll om du har AQHA papper på honom heller å andra sidan.

Ja det går att regga honom, har fått papper därifrån på att pappan är hans pappa sas.

Har inte riktigt bestämt mig än men det lutar åt att registrera in honom.
Men fasar lite för nya turer med dem...
Gör ju ingen skada att göra det och skulle han vara duktig på tävlingsbanan är det lite exta sporre att han kan tas upp i stamboken utan appendix prefixet.

Låt dig inte avskräckas av AQHA, dom brukar faktiskt var väldigt smidiga att ha att göra med. Dock vet jag att det kan vara krångligt med just fullblod och deras registraturer när dom inte är reggade direkt i Jockey Club.

Fast stoet var/är reggad i jockey club men när jag mailade med dem så sa de först vad vi skulle skicka för papper och så gjorde vi det + foton som de ville ha.
Allt lugnt.
Sen fick jag mail om att de inte fått papprena fast de på mail bekräftat att de kommit fram, sen hade de fått dem, sen fanns inte stoet alls :grin:, det var nästa det roligast av allt.
Ja allt som bara gick att komma på som kunde bli fel gick fel + lite till.

Men det var kanske ett tillfälligt problem...
Ska göra ett försök tror jag, har en vän som lovade hjälpa till så mycket hon kunde.

Ha ha ha ja du Fusk korsning de lät ju de med :rofl:
de flesta hästar är nog egentligen fusk korsningar om man ska se de så finns nog väldigt få ren ras hästar nu om man ska va helt ärlig.
de få jag kommer på så här på rak arm är väl islandshäst o gotlands russ fast vänta var de inte nått med fullblodsarab in i gotlands russen tro.
ja ja jag har då 2 vackra killar som jag håller på lära mig att känna den ena har nu vart hos mig i ca 7 vec snart hela 2 månader jösses va tiden går.
min lilla crem kille hittade jag i juli förra året och han är ju så bedårande rar den grabben
302213_10150297549550912_733580911_7853127_501063_n.jpg

;) Japp sån har jag :D

Mysigt med ny häst :)

Läckert med blå ögon på cremen.

Hur har ni med lite yngre tänkt lägga upp träningen iår för dem?
Jag håller på att rida in min så beroende på hur lång tid det tar har jag inte något planerat direkt för honom iår utan satsar på att komma igång med mer riktig träning nästa år.

Visst är de läckert me blå ögon ja tror de va de jag smalt för :love:
min lilla crem är ju då 2 år i rå så vi har inge stora planer mer än då bekanta oss med sadel vilket vi har börjat med och om han ser vuxwn nog ut mot sen hösten hade jag tänkt rida in honom då.

Pim som är 6 år i år är riden men inte skolad nått så de är va vi ska syssla med i år sen hoppas vi kunna va med på både clinicar och tävlingar till år 2013 :angel:

framtids planer smids :bump:

de få jag kommer på så här på rak arm är väl islandshäst o gotlands russ fast vänta var de inte nått med fullblodsarab in i gotlands russen tro.
ja ja jag har då 2 vackra killar som jag håller på lära mig att känna den ena har

Finns både welsh och nåt slags halvblod (eller knabstrupper) i russen (Revel General och Criban Daniel resp. Khediven) samt nån syrisk ponnyras (Olle V)

Min lilla ettåring skall bara få ta det lugnt :-) Han skall först få lida lite i början av maj, för då blir han valack :devil: sedan skall han få åka på bete och vara med mor sin ett tag. Inga direkta andra planer för honom just nu.

OO kastreringen på mina killar hade jag tänkt ta till hösten
undrar om man kanske ska ta Pimmen nu än då
så man kanske kan ta en clinic i slutet av sommaren :laugh:
564359_10150751786505912_733580911_9622644_1009165510_n.jpg

525971_228331750608912_100002962677159_395978_376206834_n.jpg

548375_228333087275445_100002962677159_395983_1820793091_n.jpg

hade fika vid hagen med en vän i dag så hon passa på att ta de här fina korten på mina små grabbar va mysigt att bara sitta där prata massa häst o studera hästarna i deras stilla lunk

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka