Islandstrix :-)

Sv: Islandstrix :-)

Jag hade turen att ha en häst som gärna plockar upp och busar med pinnar, han brukar rita med ena änden i gruset.
Så jag berömde honom när han plockade upp sen gick vi vidare på att lämna i handen.

Nu går vi vidare på att han ska behöva ta ett steg fram till mig iaf.
Än så länge funkar det mest med smala spön, ska försöka få honom lyfta upp spann. Annars kan de vara praktiskt att han plockar upp spöt om jag tappar det från ryggen.

Min kompis lärde sin häst flera tricks med klickerträning, bl.a ta upp en borste från marken.

Tjena! Jag har precis lärt min isis "vacker hov." Han lärde sig otroligt fort, och är extremt mutbar! Skulle gärna ha tips på lite mer trix/konster man kan lära sin häst och hur man bär sig åt.
Kram!:bump:

Jag har lärt min häst att buga.
Hon bugar så mycket att manen bakom öronen går i golvet.
Både gulligt och bra stretchövning :D

Min svarta pälskling kan också vacker hov, det gör han när man petar på bogen (beronde vilket ben han ska lyfta) Han gör det även uppsuttet när jag klappar honom på bogen, har petat med spöt, då har det liksom blivit spansk skritt..

Nackdelen med vacker hov är att han väldigt ofta gör det när han "tigger" godis numera, eller om man glömmer bort sig och klappar hon på bogen typ "duktig häst" :p

Min svarta pälskling kan också vacker hov, det gör han när man petar på bogen (beronde vilket ben han ska lyfta) Han gör det även uppsuttet när jag klappar honom på bogen, har petat med spöt, då har det liksom blivit spansk skritt..

Nackdelen med vacker hov är att han väldigt ofta gör det när han "tigger" godis numera, eller om man glömmer bort sig och klappar hon på bogen typ "duktig häst" :p

Sen får man en spark på knät, så jag har slutat med det trixet:(

*kl*

Leker och vidareutvecklar trixen med Tindra och såhär såg det ut igår:

main.php

Vift, vift

main.php

Tindra sträcker på nacken och kollar så godiset i mattes hand är kvar

main.php

"upp och stå" - menar du såhär matte?

lekte lite från ryggen också:

main.php

Tölt naturelle

main.php

Praktiserar "lång och låg" i trav

main.php

"Rollkür" eller även kallat glad och lite bockbenägen pålle i galopp ;)

/Malin

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 856
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka