Hur lång tid tog det dig att ta dig dit du är nu?

Sv: Hur lång tid tog det dig att ta dig dit du är nu?

Patrick gjorde en spikrak karriär, segrade i många ,MSVB. Medans Oliver fick riktigt illa Allergi som gjorde honom väldigt dålig som sedan ledde till att han fick hjärtmuskelinflammation. Så han gjorde inte mycket mer det året.

På slutet av året debuterade jag MSVA med patrick, och vi placerade oss direkt på 66%

2010 inleddes med sikte på st:george och att göra det riktigt bra. Patrick gick från klarhet till klarhet placerade sig i st:george på riktigt bra procent på stora tävlingar. En onsdagkväll på väg hem från veterinären med en häst så ringer min tränare mig och säger att han har ett jobberbjudande till mig. Han hade fått ett samtal från en av de bästa ryttarna vi har i världen och han sökte ny beridare och min tränare rekommenderade mig. Så jag kontaktade ryttaren, åkte till tyskland ock provjobbade, fick jobbet.
Jag åkte hem och fixade allt med mina hästar, jobb och dyligt.

Red min sista tävling på Patrick, där vann vi st:george på 72% och fick 64% i vår första Intermediere I. =)

Sedan packade jag Patrick, en unghäst vi namn Arro, mig själv och en väldig massa saker och åkte till Tyskland!

Jag har nu varit snart två år här i Tyskland rider mellan 6-10 hästar om dagen, tränar, tävlar och rider allt från 6 åringar till godkända kända hingstar till GP hästar. Träffar de största hästmänniskorna på daglig basic. Lever i en dröm.

I sverige var jag van vid att kombinera hästarna med vanligt jobb och pyssla och fixa och dona med allt. Jag hade också pojkvän i Sverige när jag bestämde mig för att lämna. Men detta var ju allt som jag alltid velat, få jobba med hästar och få se hur långt som jag faktiskt kan nå.
krack1.png

I Sverige har jag jobbat med att sälja hästar sen jag var 13 men då var det alltid annat också, så som skola och jobb. Här är det bara jobb.

I början var det svårt att känna sig hemma här, man kände ingen, kunde inte språket, var mycket jobb och ingen riktig fritid. Efterhand kände jag att det inte funkade med pojkvän i Sverige och jag ville ju satsa på detta, men det var ett svårt beslut att ta, i samma veva dog Patrick i kolik.. =(
patrick-jag.jpg

Men tiden gick vidare vi lärde känna folk utanför som bor i närheten, jag har fått ett par riktigt bra vänner och träffade faktiskt sen en kille och blev kär:love: Så nu är jag ganska förtyskad, tyskan flyter på mer och mer, jag trivs bra här och lite såhär känner jag ; Hur ska man någonsin kunna åka tillbaka till Sverige efter att få känna på hästmaterialet, tävlingarna och atmosfären som finns här? Ja det blir en fråga för framtiden vad som händer....

Nu har jag skrivit ner lite hur mitt hästliv sett ut. Har ni några frågor så är det bara att fråga på! Jag hoppas att någon orkar läsa igenom allt ;)
arrow3.jpg

Läste allt. Magiskt :love: Du är sån jäkla inspiration!!!

Cashmir hann redan säga exakt vad jag tänkte :love:

Tack för att du orkade skriva allt det du skrev, jättekul att läsa och härligt att det gått så bra för dig trots alla strapatser på vägen. :bow:

Jättespännande läsning! Tack för att du tog dig tid att svara i den här tråden :bow: Det verkar vara en så spännande vardag du har därnere! (och dessutom är det väldigt inspirerande att läsa om vad du gör och se alla fina bilder du lägger upp).

Jättespännande läsning! Tack för att du tog dig tid att svara i den här tråden :bow: Det verkar vara en så spännande vardag du har därnere! (och dessutom är det väldigt inspirerande att läsa om vad du gör och se alla fina bilder du lägger upp).

En till på den! :)

Hehe, vilken egoboost du måste få från bukefalos :) Du förtjänar allt beröm däremot, du är superinspirerande och rider för jäkla snyggt!

Spännande att läsa din historia! Jag blev lite rörd och mycket inspirerad. Kul!
Du rider jätteflott givetvis!

Bara helt underbart att läsa :) Säger som flera andra, du är en stor inspirationskälla och det är en njutning att få titta på de bilder du lägger ut :)

Fy fan vad du har slitit! Du är värd precis all framgång tusen gånger om! Härligt att höra att du trivs bra i tyskland och "hittat hem" där.

Sorry att jag är så sjukt långsam på att svara ibland :p Jag tänker att jag ska gå in och svara och läsa men sen glömmer jag det totalt. Tack så jättemycket för era fina ord, det värmer verkligen:love::love::love:

Tycker det är kul att lämna lite uppdateringar från mig ibland eftersom det är så många som har följt mig i många år =)

Trevligt att läsa att du nu får lön för mödan och har det bra:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 968
Senast: Sel
·
Ridning Hej! Jag skulle vilja ha inspiration på hur ni andra rider fram era dressyrhästar. Det är högst individuellt SÅKLART men kul att höra...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Amanda_F
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka