Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr En häst med denna stam skulle den lämpa sig som en bra dressyr häst om man enbart såg på stammen nu och inte koncentrerade sig på hästen...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: Cyllene
·
Dressyr Med anledning av att Don Primero diskuteras på "avel" angående sin nedärvning och om hans skyhöga BLUP även har lett till GP hästar så...
2
Svar
21
· Visningar
2 658
Senast: majola
·
Dressyr Hej, Tips på bett till en häst som älskar syntet bett och är som en ängel att rida då men är orolig på metall bett?? någon som har...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: pink_angel
·
S
Dressyr Hej! Jag letar febrilt efter ett par lila fleecelindor, gärna lite mörkare och inte så "gälla". Letar också efter ett schabrak i någon...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Sterling
·
Dressyr Ser att det finns en del trådar om den här sadeln, men hittar ingenting om passformen. Har inte så bra koll på Bates-sadlarna men den...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: Jardina
·
E
Dressyr hur viktig är en dressyrhästs stamm tkr ni? kan stammen avgöra ett köp av en åring t.ex.? eller är stammen kke det sista ni tänker på...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 992
Senast: mimus
·
H
Dressyr Kompisens unghäst är super stel i båda sidorna, eftersom hon inte kan så mycket ännu så går det inte sådär toppen bra att göra...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: hannalon
·
T
Dressyr Hittar ingen tråd om detta. Får man tävla klubb/lokalt i dressyr med en bomlös sadel?
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Sotnuten
·
T
Dressyr Är det någon som vet till 100% om det är tillåtet att tävla på d-ringar?? Jag har sprengers nya tredelade med d-ringar och min häst bara...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: remmis
·
A
Dressyr Lite intressant fundering.. vad brukar ni ha med er på tävling? Hur mycket (hur många uppsättningar) av varje? Och hur och när packar...
Svar
10
· Visningar
4 154
Senast: Waco
·
Dressyr Någon som har en avkomma av dena hingst? bílder och lite info om den isf?:p
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Mish
·
C
  • Låst
Dressyr Hej! Jag undrar om det är okej att man har lång man (ca ner till bogen) på en kraftig häst när man rider dressyr? Han har väldigt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 778
C
Dressyr jag känner mej lite dålig men vad gör man när man rider öppna ??? jag måste få veta lägg gärna ut bilder hur det ser ut!!!!!:bow:
Svar
13
· Visningar
1 512
Senast: ponnie91
·
Dressyr hejsan! har ett litet problem som jag hoppas kunna få lite tips om från er! när jag rider min häst går hon super i galopp och skritt...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: melvin
·
F
Dressyr Jag har anmält mig till en dressyrtävling och både framridning och själva tävlingen är på gräs. Har aldrig varit med om det förut. Nu...
Svar
11
· Visningar
1 525
Senast: Woih
·
G
Dressyr När man var liten fick man ju lära sig hur viktigt det var med knäslutet, men det kanske mest var för att uppbåda någon form av stadga...
Svar
11
· Visningar
1 099
Dressyr Jag vill ha: Brunt träns med vitfodrad nosgrimma :d Pikeur byxor i någon ljus färg, typ beige Mina nya stövlar (på väg från...
2
Svar
30
· Visningar
2 348
Senast: lektra
·
Dressyr Jag är uppklassad med min ena häst ur LB och får alltså starta fr.o.m LA. Nu har vi inte tävlat på några år pga barn men tänkte börja...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Redkiss89
·
Dressyr Vill höra lite funderingar/kommentarer ang dessa ridsätt: 1. Hästen rids med ett stöd på ytter och för att sen kolla av om hästen går...
Svar
7
· Visningar
2 346
Senast: Ellinor Th
·
Dressyr har precis inhandlat ett nytt hubertus classic rundsytt träns. skit snyggt men lite dyrt... 1400kr:cry: Inte fruktinsvärt mycket pengar...
Svar
16
· Visningar
1 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka