Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Trav Funderar på att införskaffa en sulkett. Men finns det några nackdelar att köra i lopp med den? För visst kan man väl det :confused: MVH Eem
Svar
15
· Visningar
4 360
Senast: jesse
·
K
Körning nu äntligen har vi hittat en kille som ska hjälpa oss att köra in min ponny!! Tycker att de ska bli jätte kul!! hoppas att de går bra...
Svar
2
· Visningar
1 289
Senast: körsbäret
·
Hoppning Får överdomaren lov att lämna tävlingsplatsen? Det hände nämligen när jag var och tävlade sist. Efter en incident på banan...
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: Fiorano
·
E
Western Hej..vet inte om jag stavade rätt, men den grenen där man visar upp hästen i både western och engelsk (hoppning) Är egentligen engelsk...
Svar
2
· Visningar
1 515
Senast: Mirre
·
H
Islandshäst Jag har en valack som är travaktig i korta tölten ibland. I ökade går han bra..När han lossnar går han super! Men sen så blir han...
Svar
2
· Visningar
1 255
Senast: Vips
·
B
Hoppning snälla...vet någon hur jag ska komma över min hopprädsla..vågar typ bara hoppa 50-60..max 70..!!! Jag har tävlat mycket hoppning...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: Snuffsan
·
C
Körning Jag är nyfiken på vad ni som kör hästar anser vara det största problemet vad det gäller hästens fysik. Jag har egna funderingar och har...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Welsh
·
H
Trav Hej! Hur lägger ni upp igångsättning/vinterträningen för era små ponnier? Min har vilat sedan i våras & hela säsongen p.g.a. en skada...
Svar
5
· Visningar
1 382
Senast: RussPuss
·
Distans En tjej i stallet pratar om att starta med sin häst i en clear round i vår.Det ska tydligen vara 2,5 mil.Hur ska hon gå till väga?Krävs...
Svar
1
· Visningar
2 241
Senast: Desert_Wind
·
S
Hoppning jag brukar ej vara på forumet hoppning då jag är hopprädd, så denna fråga har säkert vart uppe förut men iaf. jag vill väldigt gärna få...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: __Stilett__
·
P
Western Hur tränar man ett helt outbildat (i alla grenar) varmblodssto i western? Hur börjar man? Om det inte finns tränare? :banana...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: pluttsara
·
B
Trav Hej! Jag har alltid velat lära mig köra travare men har aaldrig fått chansen. Undrar nu om det är någon som vet vart jag kan lära mig...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: **BORTTAGEN**
·
Western Staffan Ljunggrens nyhetsbrev! Så mycket klokt han skriver! http://home.swipnet.se/staffanljunggren/htm.docs/pa_gang.htm om ni inte...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: Mayara
·
E
Western Har ni några bra tips på övningar man kan göra när både häst å ryttare är nybörjare inom western,?Välkomnar alla tips,börjar få slut på...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: eckepue
·
D
Distans Hej! Jag träffar många ryttare/hästintresserade som inte har en aning om vad distans är.Många har tyvärr också en helt fel neg bild om...
Svar
10
· Visningar
2 166
Senast: Cleese
·
H
Western Såg på programmet att Westrn fanns med som showinslag. Någon som vet vad som ska hända? Malin
Svar
2
· Visningar
1 174
Senast: Miss_Trouble
·
M
Western Jag var inne på marie karlssons hemsida och tittade på Tävlings kalendern för 2004...... Och blev faktiskt glad denna gång till skillnad...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Miss_Trouble
·
A
Islandshäst Ja, vad anser ni egentligen? Har läst lite trådar om form, tygelkontakt vs stöd vs slit, bakdelsaktivitet osv och det är ju faktiskt så...
Svar
10
· Visningar
1 832
Senast: josse
·
S
Distans Om ni skulle få önska helt fritt, utan tanke på ekonomiska förutsättningar eller annan trist verklighet... Vad skulle er drömtävling...
Svar
2
· Visningar
1 725
Senast: neywaz
·
Körning Är det nån som har läst artikeln i Hästfynd med "steg-för-steg" anvisningar om hur man kör in en ponny? Vad tyckte ni om den? Ja e helt...
Svar
8
· Visningar
2 404
Senast: kjm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur