Avfallning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare jojjo_blondin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 104
J

jojjo_blondin

jag tävlade idag, och ramlade av eller rättare sagt gled av. Mammsen min gick då upp till sekretariatet för att se om ja fick starta en gång till. Domaren sa då till henne att ja hade slagit i huvudet och att ja inte fick starta igen. Mamma sa då till domaren att jag mådde helt ok och att det inte var något fel på mej. Då sa domaren till mammsen att det var hennes ansvar om ja skulle skada mej på den andra rundan.

Har domaren rätt att inte låta mej starta med anledning att jag har slagit i huvudet (vilket jag inte har) ?

Öhh.. tycker inte jag låter schysst.. fanns det inga läkare på plats som kunnat undersöka dig? (*_*)

nej.

ja hade ju inte skadat mej, ja gleed av när min ponny backade från ett hinder hon stannat på´..

Var det en klubbhoppning du var med på så borde du ha fått starta om, domaren tänkte kanske bara på ditt bästa. Men det är olika från klubb till klubb.

Var det en lokal eller högre tävling skulle du inte ha fått starta om, även om du inte hade slagit i huvudet. :smirk:

hon som var domare är också "chef" på ridskolan. och mamma hade sagt något om n¨ågon på ett möte som var helt riktigt men denna personen "chefen" tyckte d va fel.. har kollat på¨video när ja ramlar av och d va inte alls nån läskig avfallning..

Hon går in ett steg i hindret, stannar, ja flyger fram eftersom ja trodde hon skulle hoppa, hon backar ja glider längs halsen på henne och ramlar i marken. slog mej inte ens.

ville bara kolla med er här om det var någon som visste om det enligt TR var rätt att säga att jag inte fick starta igen.

Det var klubbtävling, men ja ville inte starta i samma klass utan i en senare klass..

TR sträcker sig bara på lokala tävlingar. Klubbtävlingar finns inte med i TR. Men ska man följa TR så skulle du inte ha fått starta om.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 322
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 142
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 514
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka