Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Fälttävlan När på året brukar ni låta era hästar/ponnyer (som tävlar FT) vila? Och hur länge? Hörde igår på en träning att det tar 6 veckor för ev...
Svar
13
· Visningar
1 795
Senast: workaholic
·
Fälttävlan Var inne på ridsportens hemsida och läste TRändringar.. men fattar inte allt. Vilken klass är det som försvunnit? 110? Är debutanten...
Svar
5
· Visningar
1 444
·
M
Övr. Grenar Någon som har erfarenhet av det? Har förstått att man får blanda stora hästar och ponnier i ett lag men får vuxen rida ponny? Vad krävs...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: MysticDream
·
K
Körning vi ska nu köra in lilla ponnyn och jag undrar vad man behöver för grejjor??? de behöver absolut inte vara de dyraste och finaste och...
Svar
1
· Visningar
1 084
Senast: Welsh
·
Trav Först är man kanonglad att hästen är med i rankingen i rondens vinternummer, det är ju lite roligt som kuriosa även om det egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: claraswe
·
Fälttävlan Är det någon som vet om förslaget på att göra om finalen till ren bedömning gick igenom?! Det skulle verkligen vara tråkigt! Då spelar...
Svar
9
· Visningar
1 643
·
K
Trav får man bara tävla monté på a och b ponny? jag har en c-ponny som jag skulle vilja prova att tävla monté me men på dem sidorna som jag...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: ameo
·
K
Fälttävlan att vissa fältävlans banor är ALDELLES FÖR SVÅRA?? tex EM banan iår, där en häst dog? Jag tycker personligen att man ska sänka...
Svar
15
· Visningar
1 789
Senast: körsbäret
·
Islandshäst nu har min reykur börjat trava på otroligt bra! (för att bara ha travat i 6 mån) :love: han är lättväxlad från skritt-trav och alt är...
Svar
9
· Visningar
1 779
Senast: Reykur
·
R
Trav Policy för god hästhållning STC:s styrelse har antagit en policy för god hästhållning som finns publicerad i sin helhet nedan och...
Svar
2
· Visningar
1 431
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Islandshäst Hej Jag skulle vilja ha råd om tränig för att få upp konditionen på hästen och muskelbygg. Är det nån som har några bra tips ?
Svar
9
· Visningar
1 752
Senast: AnetteJT
·
Övr. Grenar Plastträns med Pullarnosgrimma?? Finns det att få tag på utan större krångel? Såg på TV att en av shettisarna i galoppen på Globen hade...
Svar
9
· Visningar
1 952
Senast: körsbäret
·
B
Övr. Grenar Hej! Jag äger en fullblodsvallack som heter By A Whisker, född 1993, fux med strimbläs och två vita bakfötter. Vicke som han kallas gick...
Svar
1
· Visningar
1 218
Senast: Violate
·
M
Western Jag har sett och hört många därav är jag en av dom som sitter in/rider in min 2,5 åring, inte långa pass utan ett pass på 2 gånger i...
Svar
8
· Visningar
1 592
Senast: Silvatica
·
R
Trav Imorgon ska jag skriva teoriprovet för lärlingslicens och vi har fått en frågebank men det är fyra frågor som jag inte hittat svaret på...
Svar
4
· Visningar
1 952
Senast: tuddeomudde
·
Trav Om jag ska ha en sån men bara ska ut i skogen och köra...alltså inget på banan...vilken sorts travsele rekomenderar ni? Är helt grön när...
Svar
7
· Visningar
1 597
B
Fälttävlan Vilka klasser/höjder/program rider man? *Nyfiken* Vill väl ut och testa nått i vår tror jag ( :
Svar
4
· Visningar
1 170
Trav I högre farter än vanlig jogg så ställer sig våran häst åt vänster, eller mer än ställer hon böjer halsen. Detta har hon gjort hela...
Svar
11
· Visningar
2 027
Senast: Cilva
·
Trav min dam (3-år) är en lite Racer Märta som gärna viker ihop halsen och "kväver sig".... Vi har provat det mesta som: Käkpinne...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 457
B
Trav hingstar-ML-1676927-ML-
Svar
0
· Visningar
1 155
Senast: **BORTTAGEN**