HJÄLP MIG!!!!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Litur_sötnos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 977
L

Litur_sötnos

hej. Jag ska snart hoppa några olika hästar-.. alla har som något problem.. Kan ni hjälpa mig.

Rosa Svaj Kaj= Stannar framför hindrerna.. i fall hon hoppar så kommer hon på hindrerna.. vad ska jag göra?

kalle Baj= Han bockar framför hindrerna eller efter hindrerna..

p.s. namnen är påhittade!
SNÄLLA HJÄLP MIG d.s

jaadu..
är det någon som bett dej riad hästarna så är det väl för att dom tror att ud ska klara av detta...

om det är något annat problem så kanske du som sagt borde ta hjälp av en tränare.. hästar som stannar brukar bero på ryttaren händer.
Bockar hästen så får man se till så att man har kontroll genom lydnadsövningar.

Rosa Svaj Kaj: Driv på rejält, ha ett litet hjälphinder eller en hjälpbom ca 5,5m framför hindret, hon har antagligen problem med taxeringen.

Kalle Baj: Drivning, drivning, drivning. Sitt aldrig och "åk" på en sån häst, du måste aktivera honom och rida honom heeeela tiden.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 016
Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
903
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka