Hoppfunderingar...

Jag tror han är bolagsägd, men Jan som företrädare.

nu är de kanske inte så många men många svenska ryttare red för ett tag sedan mycket corte-hästar (bland annat cormint, + att både mari greter, lisen o helena hade cortepollar.)

cortez är ju efter cor de la bryere.

angående andante vet jag inte men däremot så sa kommentatorena (eller vad de heter) när Jamiroo började tävla att han inte skulle kunna komma nånstans, att han hade fel teknik och inställning.
Nu är Jamiro riktigt duktig och framgångsrik tycker jag, och nu säger de att han är såå duktig...
Man ska inte dömma pollar i förhandd

Libero H visste jag, men det är "fint blod" i Taggi också?!
Landlord har väl aldrig tävlat själv? Men har väl avkommor som gått svår klass. Red inte Roffe Bengtsson en häst e:Landlord?

Lianos som Rodrigo vann VM med är efter Landlord, (Landgraf I)
Många tyska topphästar (kommer ju inte på några namn nu...) är e:Landadel som också har Landgrafblod i sig.
Ännu desto fler C-hästar kommer ur samma linje som Cor de la Bruyere.

Är Flippan verkligen inte större? Trodde 1,68, har för mig att jag läst det nånstans-men kan ju ha läst fel.

Tyckte heller inte att den där Andante hoppade så fantastiskt. Däremot har jag sett andra A-Dur-avkommor som är betydligt kvickare i frambenen. Hade kunnat tänka mig att avnända honom til min lilla e:Quite Easy.

Vet att en känd ryttare blev erbjuden en gratis betäckning med Baloubet till sitt pensionerade OS sto, hon varinte intresserad bla för att han var för stor, enigt henn så var han 182 trots att det står 170 när man läser omhonom, jag vet inte om 182 stämmer men jag är övertygad om att han är en bra bit över 170 iallafall.

Flippan är 163.

182 tror ja INTE att han e.
han e väldigt högrest å ger ett stort intryck men så stor kan han ändå inte va!
skulle tro lite över 170..

Störst orsaken till att h*n inte använde Balubet till sitt sto var hans ridbarhet, eller bristen på den kanske man ska säga. Stoet som h*n red var inte den mest lättridna så trots balubets enorma kapacietet så vågade h*n inte chansa... h*n har däremot 2 st sto dräktoiga med Balubet avkomman Malubet pga dennes "lugnare" lynne o ridbarhet!

jag har sett balubet "live" på en framridning o stått bredvid, jag tyckte då att han såg större ut än sina angivna 171, men som sagt han är otroligt högrest med HÖG nacke så det förvillar lätt...

Ja, det ligger Landgraf i Burgraf, tror att han är e: Cor de la Bryere-Landgraf. Är dock inte helt hundra på det.

Han kan ju ha världens högsta manke oxå :)

JAg har en häst som ser ut som en ponny ,fast han är 169, just pga att han har en mkt högre manke än kors.

Nja... de stämmer ju inte, hade han haft hög manke hade man ju upplevt honom som MINDRE än sina 171, o det gjorde jag ju inte ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 585
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 794
Senast: Görel
·
F
Ridning Vad anser ni, håller hästar av ex.vis kallblodshästar eller tyngre hästar i allmänhet för till exempel hoppning, egentligen? De har ju...
Svar
2
· Visningar
1 826
Senast: Fozzie
·
K
Hästvård En nyinflyttad häst i vårt stall beter sig väldigt märkligt. Han är ca 20-23 år och enligt ägaren väldigt stel. När han kom tyckte jag...
Svar
15
· Visningar
1 981
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama