reininglandslaget 2004

Fast å andra sidan, kan man hoppa över en kille som så när vunnit world show? Det finns ingen annan svensk som gjort det han har gjort... hade varit tjänstefel av en förbundskapten att inte ta ut honom.
C

Kunde inte ha sagt det bättre själv :D :bow:

Låt säga att vi skickar iväg några utav våra ryttare att tävla för sverige i stora sammanhang ex, Aachen VM 2006 vill vi inte ha det bästa laget vi kan få då :confused:

Monke :)

Nej det måste man inte. Men ska man tävla VM i reining så måste du rida quarterhäst. Man väljer väl häst efter den nivån man vill tävla på. Även om man t.ex har en duktig arab så kan man ju komma jättelångt och vinna WRAS-SM men aldrig till ett VW. Då får man byta häst om man vll komma längre. Och är man jätteuktig och vill komma längre så byter man ju häst och det har nog de flesta av våra allra bästa ryttare också gjort.

Är det inte NRHA/SRHA som räknas? Så hade jag fattat det. Men jag har ju varit ifrån detta ett tag och kanske kommit på villovägar. Kan tänka mig att FT har ridit en hel del NRHA klasser i år och valt att tävla för sverige. ( ? ) Kan kanske vara så.....

Som monke sa så är det ju kvaltävlingar för detta och de inte åker dit är ju heller inte med och kvalar.

- Jessica - ;)

Vi får väl se vilka tävlingar men beslutar sig för att övervaka och använda i sin bedömning. :angel:

Det kan nog både bli rasshowernas Reining liksom NRHA/SRHA klasserna. :idea:
Generellt sett är ju inte SRHA/NRHA Quartertävlingar :smirk:
(Jag skriver detta i detta inlägg Jessica hoppas det är OK, det är mest riktat till Astra.)
Utan tävlingar öppna för alla, men givetvis är ju de raser som är avlade för respektive gren dom som har störst chans att komma med i ett Landslag tex. :smirk:

Och när det gäller Reining är det Quarter och Paint :idea:
Men vi har ju en Arab som placerat sig bra i Sverige (heja Leksak) om hon fortsätter att förbättras så finns det ju en möjlighet för tävlande på hög nivå.
Men som sagt så tror jag att det krävs att man tävlar i NRHA/SRHA klasserna då.

Och vad gäller F.T så är han den duktigaste mest framgångsrike svensk vi har idag :bow: :bow: :bow:
Givetvis vill vi ha en sådan man att förstärka vårt lag med :d
Som någon skrev tidigare, det hade varit en skam för ledningen att inte ta med vår bäste svensk :crazy:

Monke :)

Liknande trådar

Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 180
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Västeråsträffstråden