Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Körning Är lite nyfiken på hur långt andra kommit med sina treåringar, vad kan de och hur hårt jobbas dom?
Svar
7
· Visningar
1 124
Senast: mellis
·
A
Körning undrar om det finns någon som vet om och var man skulle kunna köpa lösa kuskbockar. Jag har en rockard som jag skulle behöva sätta en...
Svar
8
· Visningar
2 667
Senast: hanseman
·
N
Körning Hur gör ni för att få fram hästen i ett bra tempo utan att stanna av efter några steg? Min shettis är ganska pigg och kan gå fram mycket...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: Nora
·
K
Körning Ska till att be en händig kompis fixa en parstång till min vagn, men är osäker på måtten. Vet någon hur lång den ska vara i förhållande...
Svar
1
· Visningar
1 461
·
T
Körning Har ett hbl-sto som jag funderar på att köra in. Hon fungerar bra som ridhäst och jag tror att hon skulle fungera minst lika bra som...
Svar
5
· Visningar
883
·
Körning Ny behöver jag lite tips!! Är inne på att köpa denna selen :http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=37&SKID=3 Är...
2
Svar
22
· Visningar
3 082
Senast: Welsh
·
Körning Vilket är bäst? Vilket sliter minst på hästen? Står i valet och kvalet nu!
Svar
19
· Visningar
2 500
Senast: Welsh
·
Körning Någon som har en äldre shettis och kör regelbundet med? Äldre=15+
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Excalibur
·
N
Körning Vilket underlag kör ni på? Vilket anser ni är bäst för hästen? ,Och bevämast att åka vagn på? Djup sand, asfalt, hård grusväg? varierat...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: knoppan
·
Körning Om man ska måla en bild som symbolisera körning vad målar man då bäst för typ av vagn? Vad tävlar man oftast med?
Svar
4
· Visningar
878
Senast: gadriel
·
A
Körning hur ofta och hur hårt skulle ni rekomendera att köra ett treårigt russ? Förslag på andra aktiviteter förutom körningen som man kan...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: Annapanna
·
S
Körning Finns det någon "regel"? Tex si och så många cm längre än hästen, det och det gånger mankhöjd - tja vad vet jag!? Kanske finns det en...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: mellis
·
Körning Någon som vet var man kan hitta en sådan? Har kollat runt men gjordarna går max ner till "vanlig" ponnys storlek. Eller hur gör ni...
Svar
9
· Visningar
1 239
Körning Hej! Nu är snart rockarden klar till min shettis! Den har mopedhjul och svängel. Så nu måste jag få tag i ett bra sele och tänkte be om...
2
Svar
29
· Visningar
2 305
Senast: _L_
·
Körning Hur långa bör tömmarna vara vid körning (med rockard, slädar)? Det handlar alltså om hästar som är ca 150 cm höga. Har hört 12 m, 16 m -...
Svar
3
· Visningar
1 375
Senast: alisson
·
R
Körning Jag har kört en enögd shettis en gång. Har ni kört en enögd häst nån gång??? :rofl:
Svar
4
· Visningar
928
A
Körning Jag red tidigare en häst där mamman i familjen höll på med körning. Hon sa att det finns lagar som säger att man inte får ha vilket bett...
Svar
11
· Visningar
1 332
Senast: Barret
·
Z
Körning Vilka tänkte komma??? Lite nyfiken är man. Jag ska, för nu äntligen har jag nya hjul till min rockard. Dessutom sponsrad med en ny sele...
2
Svar
28
· Visningar
1 736
Senast: Dragonfruit_
·
B
Körning Hejsan!! Jag har en 6-årig hopphäst som antagligen inte klarar av att bli riden. :cry: Han har problem med ryggen och båda bakknäna och...
Svar
15
· Visningar
1 645
Senast: satanic
·
Körning Jag hittade nyss en annons på en beg. travsele och speedcar till ett bra pris. Är det något man kan ha och smygköra längs vägarna med...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka