Kuskbock...

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Annapanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 674
A

Annapanna

undrar om det finns någon som vet om och var man skulle kunna köpa lösa kuskbockar. Jag har en rockard som jag skulle behöva sätta en lös kuskbock i, typ en sån som finns till maratonvagnar då jag lätt glider i sidled i vagnen.

Sv: Kuskbock...

Jo det finns..men jag vet tyvärr inte var! Kolla på någon körsportaffär, eller bagagnad!

Tidaholmsvagnar gör säkert kuskbockar också!

www.tidaholmsvagnar.se

Det som är bra med deras är att det sitter sn skruv under, så du kan borra ett par hål i träet i rockarden och skruva dit kuskbocken. Så har jag gjort, och det funkar jättebra!

:banana:

En billigare variant än Tidaholm är att du helt enkelt gör en själv:

* skär ut en bit av en madrass, glöm inte snedskärningen för sitsen
*Limmar på det på en träplatta ca 2-3 cm tjock.
*Sedan klär du in sitsen med ett bra regntätt material.
* För att underlätta att sitsen inte glider på vagnen, limma fast kardborrband på undersidan av dynan och på sätet.

Jag har precis satt min far i arbete och göra mig en kuskbock :)
Tusen tack för tipset, har klurat länge på att försöka göra en själv.....

Ursäkta en besserwisser, men det ni pratar om är en kuskKIL, inte en kuskbock!

En kuskbock är det säte som kusken sitter på. Det är som en liten "bänk" som sitter fast i vagnen, oftast avsett för två personer. En kuskkil är en hårt stoppad dyna, högre bak, avsedd endast för kusken, för att man ska sitta lite mer upprätt.

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: yamyam
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: Mli
·
Hemmet Är det någon här som vet om det finns någon standard för degknådare till bakmaskiner? Alltså, ser alla infästningar likadana ut? Min...
Svar
19
· Visningar
563
Senast: vilde
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
740
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka