Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning ..kollade upp tävlingsterminen nyss, skulle egentligen kolla efter hopptävlingar, men då såg jag alla körtävlingar som går av stapeln...
Svar
11
· Visningar
1 370
Körning Hur? Tänkte köra in min norsvensk. Men han tycker inte om skaklarna. Hur ska jag vänja honom vid dom? Började med dom idag så kommer...
Svar
9
· Visningar
2 897
Körning Nu har äntligen min sele kommit. Fast jag önskade lite att det medföljde en instruktionsbok, om hur grejorna ska sättas i hopp :o :D ...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: Splittan
·
F
Körning min lilla shettis har fått för sig att han inte vill gå framåt och absolut inte trava när man väl får han att gå i skritt. Jag behöver...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Nora
·
Körning Spelar det någon roll i vilken höjd man placerar svängeln? Draglinjen är ju fortfarande rak... En glad sambo till svetskunnig :D
Svar
16
· Visningar
1 577
G
Körning Hur lägger ni upp körträningen (vecko- eller 14-dagarsintervall)? Utgå från att man kan köra ute och i ridhus/paddock när man behöver...
Svar
8
· Visningar
1 104
·
Körning Någon som vet hur Ideal Harness finselar som Börjes säljer är? Kvaliten? Är de tillräckligt fina att köra dressyr med eller är de...
Svar
14
· Visningar
2 259
Senast: gittan
·
Körning Är det brukligt att det finns broms på släde?
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Shettisar
·
Körning kollade på equus selarna..och vissa hade fastsydda draglinor på bröstan. Är inte det lite bökigt? Tänk om inte svängeln passar..fel...
Svar
4
· Visningar
1 012
·
R
Körning Jag har en häst som har råkat ut för två kotledsinfl. på kort tid och vet. misstänker att hon kan vara svag i sina framben, det i... 2
Svar
22
· Visningar
2 102
Senast: Rosie
·
Körning Nu skrattar ni väl för det här har ni säkert alla tänkt på i flera år redan... :o Borde inte alla travisar som lämnat...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: Welsh
·
M
Körning Nu har det varit mörkt när jag kör sista hästen på kvällen. Är det någon som har tips om bra belysning som kan sättas på vagnen. Då...
Svar
11
· Visningar
1 474
Senast: lul
·
Körning Som en del av er vet tränar jag min treåring med sikte på kvalitén nästa år (shetlandsponny = gångarterna visas körda). Allt går...
Svar
15
· Visningar
1 422
·
K
Körning Jag läste en bok om körning och blev lite förvånad när det stod att "den som har en töm i varje hand har inte på en kuskbock att göra"... 2
Svar
24
· Visningar
2 116
M
Körning För er som inte vet det så har sverige nyligen vunnit inofficiella Vm i par för kallblod. Hästarna och kusken kommer från Jämtland och...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: mathil
·
P
Körning till Årets skånska idrottsprestation. Rösta på: http://www.idrottsgala.nu/ De behöver lite uppmärksamhet!! :bump:
Svar
1
· Visningar
733
Senast: pemma
·
A
Körning Hur har ni klippt era hästar? Jag ska klippa mitt russ snart då han svettas massor. Skulle vilja hunterklippa honom(tror det heter så?)...
Svar
8
· Visningar
1 103
Senast: Sofiplopp
·
A
Körning Jag skulle vilja ha lite tips på olika körövningar till min treåriga russpojkeför att få lite variation. Hur tränar ni era körhästar...
Svar
2
· Visningar
2 668
·
Körning Finns säkert flera trådar om detta, men jag chansar på att slänga in en till. Jag har ett par risselslädar i körbart skick, samt en...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: alisson
·
A
Körning Hej! jag har sedan några månader tillbaka ett ardennersto. Hon är jättesnäll och go och pigg. Bar på alla sätt. Mitt prblem är dock att...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: knoppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka