Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Körning Vilken utrustning är bäst för en nordsvensk att köras med, loksele eller brösta och varför? (Är det upp till en själv att bestämma om...
Svar
4
· Visningar
955
M
Körning Hejsan! Jag har en fjording som jag har blivit förstor för. Men jag funderar på att köra in honom. Går det att köra in en 13 årig...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: _L_
·
G
Körning Har nån några mått på en rockard som ska vara till en minishettis? :confused: Antar det inte finns några "speciella mått" att gå efter...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: "Sara"
·
H
Körning Hej! Körde hos min förre körlärare en vagn som jag blev mycket förtjust i Tydligen kallas den för "flyinge giggen" och tillverkas av...
Svar
2
· Visningar
1 199
Senast: Ryver
·
Körning Har funderat lite på att skaffa en loksele till vbl:et för att kunna köra med timmerkälken jag skaffat. Har en Värmlandssele från Hööks...
Svar
13
· Visningar
1 800
Senast: Grevinnan
·
M
Körning Går det att "göra om" en travsele till en vanlig bröstsele? Vi har nämligen en travsele till vårt russ, men eftersom jag är ytterst lite...
Svar
3
· Visningar
980
S
Körning Vet att det finns flera här som är duktiga på att köra in hästar.. Och jag hoppas på lite goda råd om hur jag ska på börja min in...
Svar
1
· Visningar
777
·
Körning Vad ska jag göra? Min donna är rakad på hals och under mage och nu har hon fått skav av både draglinor och brösta. Knappt nån...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: SarahOlofsson
·
Körning Hej Jag har skummat igenom forumet och andra sidor men hittar inga rek om mått på en körbana. Vad kan man tänka sig vara lagom för...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Ann
·
I
Körning När behövs det?? Vi körbara ute i naturen med våran shettis, han går alltså i ganska många nerförsbackar... Men var kan man hitta ett...
Svar
8
· Visningar
1 103
·
Körning Vad skulle ni ha valt för vagn till en shetlandsponny? Jag ska bara köra i skogen och är inte just nu överhuvudtaget intresserad att...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: _moa_
·
Körning Och hur används det på vilken sorts sele? Safety Tug Set och detta: Comway spänne
Svar
6
· Visningar
939
Körning Jag tänkte försöka köra min häst lite men vill ha ordentliga saker först. Han är redan stel i bogarna så då vill jag ju ha en sele med...
Svar
18
· Visningar
1 374
I
Körning Vad kan man göra?! Nu är det ju ganska halt och köra, rockarden glider jättemycket där det inte finns någon sand... Har testat ett tips...
2
Svar
34
· Visningar
3 502
Senast: Dragonfruit_
·
C
Körning Är det någon som har lite erfarenheter om "bakslag" vid inkörningen? Jag har en 2,5 årig PRE hingst som är körd sedan augusti alltså ca...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: Calimero
·
Körning har ni julvila? Imorgon ska vi ut på julparad med tre körhästar, fast en rids :) Min vagn ska vara tärna, de andra jultomtar...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Asfolath
·
Körning Om man ska köpa en maratonsele, men tycker det blir för dyrt att slanta upp > 20' för en komplett Tärnsjösele, vilket märke skulle ni...
Svar
10
· Visningar
2 131
Senast: Sofiplopp
·
S
Körning Var hittar man lätta dressyr/precisionstävlingar? Måste man ha grönt kort? Var skaffar man det? Måste man ha licens? :confused...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: lul
·
Körning Hej! Någon som har en bra bild på ett körförkläde? Tänkte försöka mig på att sy ett själv. Vad har ni för slags huvudbonad i dressyren...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Nora
·
C
Körning Hej! Jag skall köra brukskörning med en nordsvensk. Vad skall jag då ha för bett och sele till min häst? Vilka är de perfekta...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Atle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka