Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Idag tömkörde jag barnens lilla WM sto. Hon har tidigare gått med linor så idag bestämde jag mig för att ta steget ut och pröva skackel...
2
Svar
26
· Visningar
2 571
Senast: Emmahpemma
·
Körning Förmodligen kommer jag få hem en 5 årig travare som inte passar på travbanan. Givetvis kommer jag rida honom men tänkte även köra honom...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: Mysaan
·
D
Körning När jag tömkör min häst så är han verkligen super snäll. Men så fort som jag ska fånga in honom så blir han som förbytt och bara...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Nora
·
S
Körning Hej. Jag ska köpa sele och vagn till min shettis. Det är väldigt svårt att få tag på begagnat och tänkte därför köpa nytt. Vill ej ha...
2
Svar
20
· Visningar
2 476
Senast: Shettisar
·
Körning Håller på och försöker pyssla och seom jag ska kunna få ihop min bröstsele så att den fungerar till Tidaholmsgiggen och min rockard. Nu...
Svar
14
· Visningar
1 727
Senast: _L_
·
N
Körning Ska skicka iväg däckeln på lagning nu men undrar hus jag ska kunna motionera hästen utan den...några tips? Blir ju svårt att både köra...
Svar
7
· Visningar
1 055
·
G
Körning Ska nu få hjälp av några snälla erfarna människor att köra in min nordis :bow:. Jag har tillgång till en loksele som passar, men om...
Svar
10
· Visningar
6 232
Senast: Asfolath
·
Körning Jag skulle vilja få tips för att kunna variera sätten att få ponnyn att inte gå på bogarna. Jag är för stor för att rida ponnyn, så det...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: lul
·
D
Körning Någon som har bra tips var jag kan köpa en Rockard till min maxade shetlandsponny. Helst kring Malmö eller i södra Skåne :banana:
Svar
19
· Visningar
3 290
Senast: TASHINA
·
M
Körning Vad kör ni med för vagn/rockard? varför? Skulle vara kul att se lite olika modeller på vangar. :banana:
2
Svar
34
· Visningar
3 543
·
Körning Ska köpa en bröstsele till min häst, men vad har en islandshäst (lättbyggd 140 cm mankhöjd) egentligen för storlek? Ponny? Cob?
Svar
4
· Visningar
1 590
Körning Hej, nu är det dags att ragga groom! Men vad krävs för en groom? Grönt kort? Tävlingslicens? Måste man ha säkerhetsväst när man...
Svar
18
· Visningar
1 511
·
Körning har en gammal modell av en släde, men vi vet inte hur skaklarna ska sitta eller hur dom ska se ut... Framme där jag tycker att...
Svar
6
· Visningar
1 421
Körning Finns det fler som har dylika tingestar? Själv har jag en som är hopsvetsad åt Modo, i plåt alltså. Har ni bilder att inspireras av...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: mizz
·
Körning vilken rekomenderar ni då? En gigg eller en maratonvagn? Vi har 2 yngre hästar (ska inte köra par) och ska inte tävla än på några år (...
Svar
5
· Visningar
1 179
·
H
Körning Verkar äntligen som om jag ska få köpt en maratonvagn ( pappa har lovat hjälpa till o sponsra lite :) ) Nu är frågan vilken jag ska ha...
Svar
11
· Visningar
4 763
Senast: Hilly
·
Körning Tänkte försöka "köra in" mitt 6-åriga sto på nytt. Hon var med om en olycka för ca 3 år sedan, dock ej i min ägo men jag såg olyckan...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: janta
·
Körning Hejsan! Jag har en shettis som jag tömkör/kör ibland och har en liten vagn. En gång blev han rädd, hoppade till och fastnade med...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: janta
·
S
Körning Tack för tipset om Kumlavagnen. Dom verkar ha bra rockards, och jag har pratat med dom och det verkar bra. Det enda som jag undrar...
Svar
3
· Visningar
2 004
Senast: mellis
·
Körning Hej. Jag är lite :confused: ang igångsättningen av min gammel vallack. Shettis är rasen och han är 20år.Gått i hagen i ca 1år utan...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: lul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka