Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag är lite ny på just parkörning och undrar då just vart gränsen går för storleksskillnaden mellan hästarna? Min ena körponny är 95 cm...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: miamiamia
·
Körning Hej alla trevliga körmänniskor här på Buke! Jag har tidigare varit medlem (för flera år sedan) men är nu tillbaka, med en häst som...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Inelin
·
P
Körning Hej! Jag skulle jättegärna vilja börja tömköra och kanske köra min D-ponny. Finns det någon bra bok om det? :)
Svar
5
· Visningar
2 934
Senast: Nora
·
B
Körning Hej! vad ska man göra när liverpoolstången inte passar? :confused: det gäller en fjording, den skaver och trycker på kinderna och tar...
Svar
19
· Visningar
1 514
·
Körning Någon som vet vart man kan få tag på ett däckelunderlägg i fårskinn?
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: miamiamia
·
Körning Hur beter sig egentligen släden när ni kör, jag menar: glider/slirar den inte sidledes om tex vägen svänger och det är...
Svar
19
· Visningar
2 246
Körning Har sett på maraton att man flätar upp svansen. Hur gör man?? Går det att lösa med eltejp? /jenny
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: Ryver
·
G
Körning vad gör ni för skoj ihop med era hästar nu när det varit snö ett tag?(ni som fick snö)vi är ute o åker bob för fullt.Både shettis o...
Svar
18
· Visningar
1 802
·
M
Körning Har ni någon gräns när ni väljer att låta hästen vila i stället för att träna i kylan? Själv har jag -10 grader så ställer jag in...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: gladys
·
Körning funderar på att köpa en rockard från http://www.globussport.se/ jag mejlade och fråga om den passade en shettis som var 90 cm i...
Svar
17
· Visningar
2 186
Senast: Dragonfruit_
·
Körning Någon som använder sin rockard i alla tre diciplinerna på klubbtävningar? Använder ni samma vagn i precitionen som dressyren? Har ni tre...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: Dragonfruit_
·
L
Körning vad använder ni för handskar då ni kör? jag är ute efter ett par i läder o så ska de vara snygga o bekväma o med BRA grepp, har en...
2
Svar
20
· Visningar
4 021
Senast: Hilly
·
K
Körning Skulle vilja göra nya fästen för skaklarna på min loksele, för att kunna fästa högre upp som på en giggsele. Kan man köpa QH-fästen och...
Svar
14
· Visningar
2 736
Senast: _L_
·
Körning Jag har suttit i veckor o kollat selar. Till sommaren ska jag köpa en till att tävla i. Jag vill hemskt gärna ha en ideal, de ligger i...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: lila
·
Körning Jag har en rejäl maratonsele.Problemet är att när jag har spännt gjordarna på min sele lika hårt på båda sidor så kommer de hårda...
Svar
8
· Visningar
952
R
Körning Min ponny är förtillfället utlånad,men kommer väl tillbaks till mig inom 1år och tankarna går kring att börja köra seriöst med honom och...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: svea
·
C
Körning Skulle vilja ha tips på hur man bygger eller ritning på en rockard till liten häst. Är mycket tacksam för svar! MVH Cat
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: burton
·
T
Körning Vad ska man tänka på när man ska köra i skogen? Körde igår med min shettis å drog hem ved, jättekul tyckte både hon och jag, men vi...
Svar
15
· Visningar
3 879
Senast: Kalinka
·
S
Körning Intresset skulle finnas att köra dressyr med shetlandsponny, känner mig inte så modig att jag skulle ge mig ut i vattenhinder med liten...
Svar
11
· Visningar
1 726
Senast: roslagen
·
S
Körning Hejsan! :) Jag la först den här tråden på avel, men det kanske var fel. Det verkar inte vara så mycket kallblodsfolk som surrar där...
Svar
3
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka