Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
  • Låst
Hoppning ... Och jag har ingen egen häst att träna med. Har dom senaste gångerna jag hoppat bara haft "jobbiga" hästar enligt mig. Och igår...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: ameo
·
F
Islandshäst Hur är det egentligen alla ni som rider islandshäst? Jag undrar över våra storlekar som ryttare på denna lilla om än starka ras? Den...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 536
Senast: sambaengi
·
Hoppning Jag hyr en häst och ska vara med på en liiten klubbtävling med honom..i hopppning dåra. men han tycker det är sååå kul och han bara...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Ewonya
·
P
Hoppning Nu vill jag veta lite om er hoppryttare också. Alla läckra hopphästar/ponnysar. Mer bilder till folket. Sitter själv hemma på mina...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 883
Senast: LeFay88
·
S
Övr. Grenar Hur gör ni med sadlen? Hvordan løser dere problemet? Det er jo ikke bra for hesten å bli skjevt belastet? :confused: Jeg er nemlig litt...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: vildros
·
Hoppning Vet inte riktigt vad jag ska ha för avstånd när jag ska hoppa studs med nye hästen, han har lite kortare steg än min förra men länger...
Svar
4
· Visningar
6 954
Senast: wedholm
·
Western Jag ska iväg p´å min första träningstävling imorgon bitti och skulle ringa idag för att efteranmäla mig. Och så skulle jag ha med mig en...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Polly_Mulle
·
A
Fälttävlan kanske denna skulle legat under utrustning men... frågan är specifik. Vilka hjälmar räknas som godkända till terrängprovet? Alla...
Svar
2
· Visningar
2 341
Senast: Amateur
·
F
Hoppning jag har en D-ponny, hur högt är då LD, LC, LB och LA? Har för mig att LD är 80 cm, men sen vet jag inte :p
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Fjomp
·
P
Western Jag har fått förfrågan om jag vill träna vid några tillfällen för Tommy Arvidsson men säger jag ja så måpste jag vara med varje gång...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: silca
·
H
Övr. Grenar Har funderat på att rida några amatörlöp i sommar men vet inte hur det går till. Har de praktiskta erfarenheterna av att ha ridit...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: 9an
·
D
Körning Är det nån som har ett körförkläde ifrån Mias ridsport??
Svar
6
· Visningar
1 934
Senast: Petronilla
·
N
Distans Hur fixade ni vatten till hästarna under ritten? Tog ni vatten ur sjöar, bäckar osv. eller gick ni och knackade på hos folk och frågade...
Svar
3
· Visningar
1 289
Senast: Hfors
·
R
Trav Min älskade lilla dam har en tendens att knipa lite väl mkt med ändan och även skutta med densamma lite grann. Jag använder slaggjord...
2
Svar
20
· Visningar
3 211
G
Distans Hej jag undrar om en travare kan klara sej bra i dom lättare klassaerna i distans?
Svar
7
· Visningar
2 037
Senast: Miranza
·
Western i sommar ska ja va me på min första tävling. ja har tänkt o va me i: klass 1 pleasure utan galopp, klass 7 trail utan galopp o klass 9...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: MsSleepalot
·
R
Islandshäst hej jag undrar om min (feta) syster kan rida en isis eller är hon för fet finns det någon häst hon kan rida? hon väger 115 kg och det...
Svar
11
· Visningar
1 327
Senast: lime
·
Islandshäst hejsan! jag undrar hur många grenar det finns inom islandshäst sporten???
Svar
4
· Visningar
964
Senast: Båbbe
·
Körning Hej igen. För några veckor sedan frågade jag här om tillpassning av sele och fick jättebra hjälp. Nu har jag tömkört min häst några...
Svar
17
· Visningar
1 762
Senast: majola
·
Körning Har letat överallt efter knall-gula boots.Skulle vara tufft i maraton då min vagn är svart med gula fälgar.Någon som vet var man kan få...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: miamiamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama