Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Hästen bryter ner i banan, springer på tvären med rumpan åt vänster. Jag vill sätta sula på ena bak, men har helt förträngt vilket ben...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 311
Senast: anhe
·
M
Western Ja som sagt skall man ju ha grönt kort om man skall tävla på kor i år.... Det kommer att finnas en sådan på Abrahamstorp 9 April!! Mer...
2
Svar
37
· Visningar
2 514
Senast: otto
·
H
Fälttävlan Det ska vara en debutant fältävlan nära där jag bor. Jag funderar på att vara med. Jag har tagit fältävlanskortet. Och jag har ridit...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: Vita_N_6520
·
P
Övr. Grenar Oj, vad kul det ska bli med ridhästlöp på täby i april. Jag blev så exalterad av inbjudan från nadja att jag råkade radera mailet med...
Svar
19
· Visningar
1 585
Senast: BJÖRKIS
·
M
Western Jag går i tankarna på att köpa en westernsadel, men har aldrig någonsin ridit i en sådan. Hur mycket stadigare och säkrare sitter man i...
Svar
12
· Visningar
1 672
Senast: __sandra__
·
M
Övr. Grenar Ni vet säkert alla att travare som omrids till ridhästar är väldigt snabba i galoppen och traven?! Om man då ser det som en fördel ist...
Svar
12
· Visningar
1 460
Senast: Spirit
·
R
Trav Hej! Har provat lite olika balans på mitt travsto. Nu senast gick hon riktigt bra i provlopp med aluminium tvärtå fram och aluminium...
Svar
5
· Visningar
1 582
Senast: Zandrah
·
L
Western Hur lär man hästen att stanna med fötterna udner maggen??? Snurrarunt fort kan han redna :bump: finns det nåt annat man ska lära...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: __sandra__
·
Fälttävlan Fick precis besked på att det antagligen inte blir något championat för fälttävlansfyraåringarna. F*n vad dåligt i så fall att komma med...
Svar
11
· Visningar
1 457
Senast: Pooh
·
Trav Nu kanske denna tråd flyttas till stamtavlor eller vad den nu heter men jag skulle vilja höra lite av er travarmänniskor ang. min pålles...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 962
Senast: Zuzzi
·
Hoppning Jag har ett sto som är en riktig primadonna. Hon tävlade två klasser i helgen och var jättego och samarbetsvillig i första klassen, men...
Svar
14
· Visningar
1 666
Senast: Arwyn
·
D
Körning Jag blev inspirerad av en tråd på ridning tror jag att det var. Vad har ni för grejer på hästen och vad har ni för vagn när ni kör?
Svar
13
· Visningar
1 670
Senast: _L_
·
R
Western Tänte höra om nån vet vad det är för uppvisningar av western på horseshowen nu i påskhelgen?? Skulle va roligt att veta vad de visar å...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: monke
·
C
Hoppning Är det någon som vet vad det krävs för att vara startberättigade i MSV/A för C ponny? Vet att jag läst det i TR men hittar inte igen...
Svar
2
· Visningar
1 241
Senast: Chania
·
L
Islandshäst På sistone har alla islandshästryttare fått för sig att de har extra breda och extra korta hästar. Det stämmer säkert i många fall, men...
2
Svar
38
· Visningar
3 516
Senast: sambaengi
·
Trav Jag undrar om man kan hitta målfoton till äldre travlopp? Tänkte på dessa lopp: Loppen Endast de loppen där han placerat sig i dessa...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Jena
·
Western Någon som vet var man kan köpa billig westernhatt? Enormt snyggt :)
Svar
6
· Visningar
3 181
Senast: monke
·
Hoppning har rört ihop det lite. Är det dom som har ett kryss i framkant och sen en vanlig bom i bakkant ?
Svar
2
· Visningar
1 511
Senast: _Peplis_
·
Western Blev inspirerad av tråden "skav av w-sadel" men i det här fallet handlar det inte om hästen... det är nämligen på MIG sadeln skaver! Är...
Svar
19
· Visningar
2 356
Senast: Piraja
·
Western Är väldigt intresserad av att lära mig rida western men har inte haft någon möjlighet hittills. Någon som vet om det finns en...
Svar
18
· Visningar
2 688
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama