Jag har fått hjärnsläpp i balanseringsdjungeln!

Tycker absolut inte du ska sätta på någon sula...det är bara att "tvinga" hästen gå på ett sätt den inte "ska"...har själv varit med om STORA missöden med sulor som folk rekomenderat att man ska säätta på för att tex muskla hästen mer , vilket är befängt...
Sök orsaken till varöfr hästen springer snett, för det finns ALLTID en orsak....innnan du börjar "mixtra" med balanser å utrustning.....

Hmm, jag har varit med om väldigt postiva resultat av sulor, om man använder dom på vettigt sätt, speciellt om hästen är snett musklad. SJÄLVKLART ska man kolla så att det inte finns någon smärtreaktion som anledning till att hästen går snett på något vis, men det kan ju faktiskt vara så att ett gammalt problem lett till ett invant felaktigt rörelsemönster, alternativt sned muskulatur. Jag tycker det är synd att säga att användandet av sula, eller annan balansering, är befängt, men var sak har sin plats. Jag skulle aldrig snedbalansera utan att veta att hästen är frisk. Är inte hästen frisk DÅ har man skaffat sig mer problem av en udda balansering.

Men i det här fallet så går ju hästen rakt, utan någon annan balansering än sommarskoning, men du läste kanske inte det??

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·
Hästvård PG-beslag, rör sig inte bra m.m. Råd & tankar sökes.. Fick inte riktigt ihop någon bra rubrik, men det gäller valacken. Han fick ju på...
2
Svar
33
· Visningar
2 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka