Bra travarstam?!

Din pålles mamma är syster till Market Leader.
Din hästs mormor är syster til Nealy Lobell som inte bara hon var en sju tusans travare med 6,9 mille på kontot, hon är även mor till bla.Herr Jägermeister... :bow:

:banana:
med andra ord ganska bra stam på en gratishäst? :D
hoppas bara att han blir lika bra som sin släkt! :bump:

Kolla noga nu : Jag ska nu svara på en fråga på trav som Martha inte kunde! Håll i hatten Martha! :devil:

Stuteri Ask är nerlagt sedan ganska många år tillbaka. Det låg i Röstånga, i Skåne och Snuffsan har minsann sopat skit från stjärnhästarna där som ung. Så det så! Tror till och med att Ego Boy är begravd där ute om jag inte har helt fel för mig.

Sedan finns det ett annat stuteri Ask i Danmark som har fina hopphästar, men det är en helt annan historia.

Så Martha, nästa gång du behöver hjälp på trav så pm:a mig. :angel:

Det var ju mycket bra på fädernet...
Bonefish är känd att vara mkt bra i de senare leden...
och Nevele Pride så pass nära, det är ju inte helt fel det heller...

på mödernet är det väl inga riktiga kanoner... längre bak finns ju Star´s Pride, Speedster och Hoot Mon, men det är ju en bit bak... men allt som allt är det väl en OK stam... inte allra bäst, men inte så pjåkig ändå :)

Ja, men se här! Svartbrun utan tecken!!! :bow:

Jag har inte stor koll - nån som vet nåt om Legolas lynne, temperament, humör, attityd, skador...?

Det är nog Ego Hanover som är begravd på Stuteri Ask, han stod väl där? Han var pappa till Ego Boy som, om jag inte kommer ihåg helt fel, ligger begravd i vinnarcirkeln på Rättvik.

Cavatina Sweet hade ju riktigt fin stam!
Zoot Suit som pappa... inte illa!
han själv tävlade ju framgångsrikt borta i USA,
vann många stora lopp där...
För att nämna några avkommor:
Zoogin, som vunnit i princip allt inom svensk travsport,
förutom elitloppet där han kommit 2:a och 3:a (rätta mig om jag har fel!)

From Above, som vann kriteriet (det största loppet för 3-åringar i Sverige.)
han vann även derbyt (det största loppet för 4-åringar i Sverige)
Och nu, 2003 vann han ju Elitloppet som 5-åring.
Han är tyvärr väldigt skadedrabbad och ska nu gå till avel som 6-åring.

Och Speedy Spin har visat sig hyfsad som morfarshingst,
så.. det är en fin stam du har där :)

Lånar svarsknapp här ;)

Den här stammen då, är det nåt att hänga i julgranen ? Jag har noll koll om jag ska vara helt ärlig :o Inte för att det spelar så stor roll bra stam eller ej, det blir ju hur som helst liite svårt att avla på honom :D

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 286
Senast: Gunnar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 060
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 477
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar