Fälttävlanshjälm

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Amateur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 363
A

Amateur

kanske denna skulle legat under utrustning men... frågan är specifik. Vilka hjälmar räknas som godkända till terrängprovet?
Alla godkända dvs CE märkta? eller?
Hur får man veta vilka hjälmar som är godkända?

Vilken hjälm som helst som är godkänd, men den bör vara utan skärm för du vill inte ramla av med ansiktet före och bryta näsan pga skärmen.
GPA hjälmen skulle jag tänka mig kunna fungera fastän med skärm eftersom den skärmen sitter så fasligt högt upp, men en vanlig kask hade jag inte rekommenderat.

GPA hjälmen skulle jag tänka mig kunna fungera fastän med skärm eftersom den skärmen sitter så fasligt högt upp, men en vanlig kask hade jag inte rekommenderat.
Jag har en GPA .. det får bli den denna gång. Får väl titta efter skärmlös till nästa gång.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: fio
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 370
Senast: Mirtai
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
645
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka