Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Övr. Grenar Är fullblod så annorlunda mot \"vanliga\" hästar? avel-ML-2297479-ML-
Svar
0
· Visningar
1 014
Senast: sanwan
·
J
Trav Jag har varit på forumet ex antal år och har fått en massa tips på min träning med trav. Kommer ni ihåg något speciellt som ni lärt...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: ghost
·
S
Övr. Grenar har köpt en d-ponny valack som är tänkt för att tävlas i hopp, dress och ev. fälttävlan men upptäckte i skogen idag att han var riktigt...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: enjes
·
C
  • Låst
Trav Jaaa. Gidde Palema är så bäst :love: har nyss sett elitloppet.. och det går inte att beskriva hur bra han är :rofl: Jag trodde först att...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: ameo
·
C
Hoppning Ponnyn jag rider är en aning rädd för bommar, han har tidigare hopptränats omkr 1.50 hos sin tidigare ägare. Han har stor kapacitet och...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Splittan
·
Dressyr Började diskutera med en stallkamrat, detta med att utrustningen inom dressyren (tävling) måste vara engelsk, och varför det är så...
Svar
1
· Visningar
1 420
Senast: Qodrofenia
·
Dressyr I ponnydressyr... Måste sporrarna vara av kulmodell eller får man ha vilken typ av sporrar som helst så länge de är 15 mm? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 341
J
Distans Nu tjatar jag smått hål ihuvudet på era stackare här... Hittade denna text på distanssida "Börja med kortare travpass och förläng...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Geshira
·
Dressyr Vet att man inte får tävla på hackamore i dressyr men tänkte höra om det är någon här som brukar träna dressyr på det? Har provat det...
Svar
16
· Visningar
2 039
Senast: HubbaBubba
·
S
Dressyr undrar om någon vet bra lydnadsövningar för en häst som inte är helt igång alltså inte för krävande för benen? jag är helt tom på ideer...
Svar
8
· Visningar
5 637
Senast: oidipus
·
Övr. Grenar Har du deltagit eller beskådat tornerspel och fått några bra bilder med dig därifrån? Vill du dela med dig av dom till hemsidan jag har...
Svar
16
· Visningar
1 607
Senast: eckepue
·
Trav Vidare från försök 1- 1a Revenue 2a Gidde Palema 3a Malabar Circle Ås 4a Civil Action Vidare från försök 2- 1a Fräkke Fredrik 2a Kesaco...
Svar
19
· Visningar
1 300
Senast: Crazyy
·
B
Fälttävlan Jag skall skriva ett arbete i engelskan om fälttävlan, och jag letar efter någon sajt med bra bilder på terräng hinder. Någon som har...
Svar
3
· Visningar
1 439
Senast: BeastieBabe
·
D
Fälttävlan Är det en grop man rider ner i och upp ur?
Svar
12
· Visningar
5 719
Senast: Dimmans_Elaine
·
S
Fälttävlan hur "kvalificerar" man sig för att få starta Lätt fältävlan på en d-ponny är ju så lite med tävlingar i skåne.... :confused:
Svar
14
· Visningar
1 249
Senast: Salonikel
·
Trav Suttit i veckan och tränat häst åt en bekant och tänkte på följande efter alla urspårade trådar om bakselar, backar och bromsar Tränat...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 459
Senast: jari
·
A
Övr. Grenar :confused:Jag har en vän som sitter i rullstol, kan inte använda benen. Hur ska man lättast få upp henne i sadeln? Måste man ha två...
Svar
12
· Visningar
2 266
Senast: goliat
·
  • Låst
Western Vilka av er kommer dit och ser när jag gör bort mig.....?? :angel: /Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
Svar
18
· Visningar
1 383
Senast: NightOwl
·
  • Låst
Western Det ser ju mörkt ut. Ingen som kommer att arrangera Arab-SM detta år? Vet någon hur det blir med SAHF:s övriga arrangemang med tanke på...
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: Miss_Trouble
·
Dressyr Vad är det som gäller på en klubbtävling i Lc+LB? Lädertyglar o sporrar är väl obligatoriskt.. Hur är det med tvåledat bett? Något...
2
Svar
23
· Visningar
2 773
Senast: Dimmans_Elaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023