Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav jag vill väldigt gräna bli travkusk, kan man gå någon kurs för att få licens och börja köra? Täkte på lärlingslicens i första hand. Hur...
Svar
4
· Visningar
1 170
Senast: Lindi
·
Trav Var ute och red idag, vid min medryttarhästs stall finns en jättefin travbana. Så ser jag en travhäst som verkar trava jättefort. Wow...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: SessCa
·
Islandshäst Jag är lite nyfiken på er som själva tränat era pass-/femgångshästar. När började ni träna pass, dvs vad anser ni att hästen skall kunna...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Roheryn
·
N
Hoppning Nej, jag är inte rädd för att hoppa.. bara väldigt feg. Så fort vi ska hoppa blir jag pirrig.. visst, det är kul med hoppning.. men jag...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: cactuspower
·
Dressyr Med kandar. Måste man ha 2+2, eller kan man ha 3+1 eller tom alla 4 i vänsterhanden under hela programmet? Eller är det bara i kür man...
Svar
16
· Visningar
2 660
Senast: Spider84
·
  • Låst
Western tänkte på Big Horn Ropern, är det någon som har ngn erfarenhet av den? Passform och kvalité Tacksam för svar :)
Svar
2
· Visningar
875
Senast: TCJ
·
Övr. Grenar Hur många av er tänker komma på träffen på Strömsholm på Söndag??? Ju fler vi blir desto roligare blir det ju.
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: shady
·
L
Hoppning Jag hade tänkt löshoppa min ena medryttarponny. Det är en C-ponny. Hur gör man? Alltså jag har löshoppat förut. Men aldrig byggt upp...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: starcraft
·
M
Dressyr Hejsan! Jag undrar lite mer exakt vad det är för bestämmelser kring sadlar på dressyr tävlingar. Vad säger TR ang sadeln(hur får den/får...
Svar
6
· Visningar
1 592
Senast: psychogrrl
·
Distans Får min medhjälpare/hinknisse visa hästen i vetgrinden? Jag har bara ett gammalt TR från ja, 99 tror jag... Vet ju inte om det gäller...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: Noteca
·
T
Övr. Grenar Vad tycker ni här på forumet? Någon som ska dit och kika? Kanske att vi kan träffas funderar på att åka dit. Tänkte kika på Parnassos...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 410
Senast: Bia
·
Övr. Grenar är det någon häst som är amatörjockey, lärling eller proffsjockey? :rofl:
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: HannaSS
·
A
Trav Min ettåring skadade sitt höger öga i hagen igår, tyvärr så illa att vi fick bege oss till de härliga 30 milen med transport till...
Svar
14
· Visningar
2 323
Senast: supersvanen
·
Dressyr Jag har inte ett "fräscht" TR att tillgå eftersom jag inte tävlar...ännu. Måste ha häst först. :D Men jag kollade runt lite på träns...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: alice
·
Övr. Grenar Jag har fått två biljetter till Grand National på söndag, men jag vet inte när det hela börjar? Någon som vet eller kan tala om vart jag...
Svar
6
· Visningar
2 007
Senast: shady
·
Hoppning Jag har reagerat mot att det är så många felfria i grunden på ponnyhoppningarna. Det är långt ifrån självklart med placering på en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 340
Distans Får man rida i ett linne som har kragar? Mitt linne jag tänker på ser ut som en t-shirt utan armar. Det är altså inga smala axelband...
Svar
7
· Visningar
1 140
·
S
Övr. Grenar Släpper ni era fullblod på bete? Jag undrar eftersom jag har planer på att (lite längre fram) skaffa fullblod, och det fullblod jag...
Svar
17
· Visningar
1 636
·
I
Övr. Grenar ja,jag tänker ju så klart på en speciell, från malmö jägersro, nån som vet om nån derifrån skall starta eller är det bara lokalt...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Icebabe_1
·
S
Dressyr Problem! Jag har en sits med mycket drivning i, vilket är bra i de flesta fall, men inte på den häst jag rider nu. När jag ska göra en...
Svar
17
· Visningar
2 953
Senast: sthlm23
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur