Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Då kusen har lite jobbigt med öppna i höger varv, och det uppenbarligen sitter i höger bog, så vill jag ha tips på alternativa rörelser...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: Lillsillen
·
Dressyr Hur viktiga är hästens gångarter vs. utförandet av rörelserna och lydnaden när man tävlar dressyr. Kan tänka mig att det på låg nivå...
Svar
14
· Visningar
1 458
Senast: Darbhanga
·
G
Fälttävlan ....varför Boxholms RK har ställt in sin regionala fälttävlan den 3-4 juli? :( Det hände med väldigt kort varsel. :confused: Jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Gunther
·
Distans finns det??? och var kan man isf köpa dessa och vad kostar det??? var är f.ö lättaste stället att ta pulsen på hästar???
Svar
1
· Visningar
2 298
Hoppning ..så besviken, hästen gick inte på släpet idag! Skulle hoppat vår första lilla klubbtävling, och han bara vägrade.. :cry: blev så...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Lenis
·
M
Fälttävlan Ni som har byggt egna terränghinder och har bilder på dom, skulle inte ni kunna lägga in dom? :bow: Skulle bli vädligt glad då, behöver...
Svar
1
· Visningar
1 241
Senast: Mariqa
·
T
Hoppning När man vill börja hoppa 130 cm finns det väll ett visst antal nollrunder man skall göra i 120 ? Är det skillnad om man skall hoppa en...
Svar
9
· Visningar
1 409
Senast: Xenox
·
S
Trav Om det ser ut så här som ett exempel: PÅlle volt rek 2.30 och auoto 2.25 Nu säger vi att jag ska anmäla "Pålle" till ett volt lopp...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: gonkan
·
L
Hoppning Hur lär man en häst att \" mäta avstånd\"? Genom fånig fråga,men.. ja, hur gör man det? det har jag funderat på ett tag.. :confused:
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: ako
·
N
Hoppning Mitt halvblodsto som e född ´-99.... Hon har ett tuft temprament..kan bli tjurig ibland när hon inte får som hon vill (ej ont).. men...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Fifflan
·
N
Hoppning Skulle vara jätte snällt om nån kunde säga mej om man får ha rakt bett på Lokal ponnyhopptävling??? Dumma jag har slarvat bort TR!!! :o...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Arwyn
·
F
Distans Har en häst som haft finfin kondis för hundra år sedan, men sedan några år har hon mest små-degat i skogarna och har nu dessutom föl...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: FTW
·
G
Hoppning Har blivit utsedd till domare till småflickornas hopptävling, men är nu osäker på hur jag ska bedöma. Visst, det är inte speciellt...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Real_Life
·
G
Islandshäst Hej!!!!! Jag ska på Landsmot i sommar men hittar inget hotell!!!!! Allt verkar vara bokat. Finns det någn som kan hjälpa mig att tipsa...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: Gullrass
·
K
Distans Jag gör en tråd om hingstar och pulsningar på tävling, är det ett problem för er som har hingstar? Berätta, ska själv ut med en hingst...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: neywaz
·
C
Distans Jag och min svärmor hade bestämt oss för att eventuellt bli distansryttare. :) Så i söndags så gav vi oss ut på en längre ritt (3 mil)...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: mahlmt
·
Fälttävlan Hur är den banan att rida på?främst för debutant.
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Lorelie
·
B
Övr. Grenar Hur tränar ni intervaller med era hästar? Jag ska börja lägga in ett pass/vecka nu och är lite osäker på hur mkt jag ska köra, har...
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: FirstAttempt
·
F
Fälttävlan så går terrängprovet på Lördagen i Segersjö kl 12.00 börjar det.
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: fio
·
F
Fälttävlan Tror ni? Jag tror Linda på någon av sina hästar. Piia är alltid vass men Linda är snäppet värre.
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 545
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV