Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Var köper man det billigt? kollade lite och de ligger på 700-4000 kr. visserligen med 5 års garanti...men jag tror inte garantin...
Svar
11
· Visningar
4 153
Senast: CosmicQueen
·
I
Islandshäst vet att det finns unegfär tusen sadeltrådar men.. nu är det såhär att jag inte har nån sadel som passar mina två hästar... Den...
Svar
14
· Visningar
1 496
Senast: Muninn
·
J
Islandshäst Hejsan! Jag hade tänkt att ställa upp i de regionala tävlingar som kommer i vår, men jag undrar hur det är med det där... Om jag...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Muninn
·
Islandshäst Hej! Får man tävla med pelham bett med tungfrihet? I FIPO finns det bilder på olika pelhambett men inget med tungfrihet, betyder det...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Boj
·
S
Dressyr i dressyr, storhäst? (jag har ej ridit på eggbett förut så jag vet ej, men vet att man får rida på eggbett men tänkte på just detta)...
Svar
16
· Visningar
1 551
Senast: Gilraen
·
T
Hoppning ska åka o träna lite med min häst i ridhuset men har inte riktigt kommit på vad vi skall göra, någon som har ntå kul tips eller en liten...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: Dimmans_Elaine
·
F
Distans Hej! Jag har en häst som ska gå en clear round i distans i juni och så vill jag hoppa någon clear round 50cm med honom på ridskolan i...
Svar
12
· Visningar
1 556
Senast: zhyenne
·
J
Dressyr Någon som har några tips hur man lär sig dressyrprogramen på enklaste sätt? Både med och utan hästen :)
Svar
17
· Visningar
1 335
Senast: L_Lancelot
·
Islandshäst :bump: är det vettigt att låta hästen vara utan skor eller tycker ni att det är något nödvändigt? vad kan hända? varför är det inte...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 534
Senast: knasan
·
B
Hoppning Jag har en unghäst som älskar att hoppa. Det enda problemet är att han alltid hoppar av för tidigt på små hinder. (50 ungefär) När man...
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: CeciliaHeikne
·
O
Islandshäst Som jag nämnt i en tidigare tråd så har jag köpt en tredelad islandsstång på Ástund. Har nu ridit i den en gång, det fungerade fint...
Svar
7
· Visningar
2 482
Senast: Líf
·
H
Hoppning Jag ska hjälpa en tjej med hennes häst idag på hoppträningen. Den är otroligt het så jag skulle behöva ltie råd med övningar som kan...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: zilla
·
M
Trav har hört att det är åldersgrän på 15 år för att rida stora hästar på banan...är det absolut förbjudet att rida om man ska fylla 14...
Svar
7
· Visningar
1 196
Senast: zilla
·
Q
Western Undrar om någon orkar hjälpa mig eftersom hjärnkontoret spökar. Läser regelboken för att kolla lite hunterregler. Läser under Hunt...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: QQQ
·
H
Dressyr får man tävla dressyr på tyglar som det är gummi i? inte tyglar som är helt gummiklädda utan gummiribbtyglar eller vad det heter...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Rufsan.
·
S
Körning Tack för tipset om Kumlavagnen. Dom verkar ha bra rockards, och jag har pratat med dom och det verkar bra. Det enda som jag undrar...
Svar
3
· Visningar
2 004
Senast: mellis
·
Körning Hej. Jag är lite :confused: ang igångsättningen av min gammel vallack. Shettis är rasen och han är 20år.Gått i hagen i ca 1år utan...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: lul
·
Islandshäst jag undrar hur man blir medlem där? om jag blir medlem av "min klubb" /Framitid i östergötland. kommer jag då atomatiskt bli melem i...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Gullan86
·
N
Hoppning Får man tävla med en oskodd häst i hoppning? :confused: :confused: Mitt sto hoppar kanonbra utan skor. Mina hästar är barfotahästar...
Svar
11
· Visningar
1 588
Senast: Vita_N_6520
·
A
Islandshäst Jag har funderat på att gå med i en klubb till och har tänkt Garpur , men jag hittar ingen info om den nån stans. Nån som kan hjälpa mig ?
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Eila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.