Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Tävling Jag ska köpa en sällskaps- och promenadridningshäst (valack), som ska kunna gå som uppfostrare av mina framtida hingstföl och samtidigt...
Svar
19
· Visningar
2 517
Senast: Rufsan.
·
Islandshäst Nu kommer jag med en fråga om sor igen :p Jag har en islandshäst med mycket pass och han blir gärna väldigt passig i tölt och...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: freyja
·
E
Islandshäst Hur tävlar man Islandshäst egentligen. Är det den som har vackrast tölt, snabbast tölt med mera, eller är jag helt ute och cyklar...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Dolores_88
·
Distans Jag undrar vilket underlag det vanligtvis är vid distanstävlingar och hur mycket det sliter på hästens ben. Jag rider ett halvblod på...
Svar
9
· Visningar
2 155
Senast: Whirlie
·
M
Tävling Hej Jag har varit inne och tittat flera ggr på Ridsports hemsida. Jag hittar regionala hopptävlingar för stor häst men inte lokala...
Svar
3
· Visningar
1 328
Senast: Madicken
·
A
Trav Vilka är det på Gotland? Tacksam för svar.
Svar
1
· Visningar
744
Senast: solros
·
M
Hoppning Helena persson felfri i grunden, verkar bli många felfria
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: kopparberg
·
E
Trav \"anonym\" på travsport.se Skulle kolla in en amatörtränare :cool: på travsport.se. Så jag skrev in namnet men det "fanns ingen träff...
Svar
12
· Visningar
1 975
Senast: lsz
·
C
Distans hejsan jag är en tjej som är sugen på att börja träna o tävla distans jag bor i malmö så nu skulle jag vilja veta om det finns någon...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: mahlmt
·
C
Körning Vilken utrustning är bäst för en nordsvensk att köras med, loksele eller brösta och varför? (Är det upp till en själv att bestämma om...
Svar
4
· Visningar
955
C
Islandshäst Omslaget på sif tidningen nr 6 så är det 3 hästar. Först när jag såg den trodde jag att de töltade men nu börjar jag bli osäker... de...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Freyr
·
M
Körning Hejsan! Jag har en fjording som jag har blivit förstor för. Men jag funderar på att köra in honom. Går det att köra in en 13 årig...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: _L_
·
G
Körning Har nån några mått på en rockard som ska vara till en minishettis? :confused: Antar det inte finns några "speciella mått" att gå efter...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: "Sara"
·
N
Tävling Jag och nåra polare ska ordna träningstävling i januari. Höjderna kommer vara 30, 50 och 70 alltså kommer det antagligen komma oerfarna...
2
Svar
31
· Visningar
3 922
Senast: nexxa
·
D
Hoppning ..för mig själv! Ni som har läst mitt inlägg under dressyren, vet att "dressyrtanten",dvs jag själv, har vågat börja kravla mig över...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Real_Life
·
T
Trav :cool: Nu har jag fått lite huvudbry här..blev erbjuden en ngt konstig affär och känner att det är nog bäst att tacka nej..men hur är...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: Rikkan
·
H
Körning Hej! Körde hos min förre körlärare en vagn som jag blev mycket förtjust i Tydligen kallas den för "flyinge giggen" och tillverkas av...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Ryver
·
R
Fälttävlan Är det någon som skall dit ? Vi kanske kan ha en liten buketräff där :) ( fast jag har en känsla av att det finns mängder av folk här...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Rufsan.
·
Dressyr Jag har anmält mig till LB:1 i julhelgen, jättekul!! Nu till ett litet problem som jag har upptäckt iom träningen av LB programmet...
Svar
10
· Visningar
1 334
Senast: Cillavan
·
B
Western har frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mej med.. vad är lope? hur lär man hästen spin? det var allt för nu, men jag återkommer...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: seejii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama