Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Körning Jag tänkte ivarjefall testa det här med att tävla inom körning, så jag har därför tänkt anmäla mig till en träningstävling den 13 mars...
2
Svar
29
· Visningar
1 795
Senast: Cämz
·
T
Körning efter ha använt de bra i rep några år. Men när man ska köra "fint" (bröllop och sånt..) är det ju kul att ha läderdraglinor. Så jag...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Fjunet
·
Körning Är det någon som kört med sidepull? Vi har så smått ridit in dotterns ponnykorsning och då använt sidepull. Nu håller jag på och tömkör...
Svar
17
· Visningar
1 408
Senast: Nora
·
Q
Körning :confused: Söker efter någon som vet något om denna eleganta kallblodshäst!?? Är intresserad av att ev. importera från Tyskland...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: miamiamia
·
Körning Var på löshoppning (typ clinic med både råd och träningstips per individ, exteriörbedömning osv) med Lars Berglund i helgen.. min häst...
Svar
3
· Visningar
954
·
Körning Som jag skrivit tidigare har min nyligen inkörda 3-åring börjat protestera mot körningen. Vi tog hjälp direkt och har konstaterat att...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 126
Senast: åke
·
F
Körning Måste man ha tagit körlicens för att tävla i körning? Hur tar man isåfall det?
Svar
8
· Visningar
910
·
F
Körning Jag kom nyss och tänka på en sak. På billigare selar är det som två bossor (?) som ligger an på hästens rygg, medans på dyrare selar så...
Svar
12
· Visningar
1 089
Senast: Fjunet
·
Körning Hur ska jag börja? ska köra in min kbl travare till brukshäst istället då han inte trivs som ridhäst. Han är väldigt mycket tömkörd och...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Mirre
·
L
Körning Hej jag har börjat köra min shettis i körning....Och har tävlat dressyr en gång. inte så bra resultat...men nu funderar jag på hur det...
Svar
8
· Visningar
1 023
Körning har precis börjat köra min 24 årige fjordkorsning (ca 140 cm mkh...) och det går kanon. *lite kaxig eftersom alla alltid sagt att "han...
2
Svar
32
· Visningar
2 542
Senast: MittNyaJag
·
L
Körning Jag har en liten fråga. Upptäckte att det på B**jes fanns draglinor i nylon, för ett ganska billigt pris. MIn fråga är då nu : Är dessa...
Svar
16
· Visningar
1 375
Senast: Gullan86
·
Körning Jag vill nu äntligen slå slag i saken och köpa en sele och en vagn till min fjording. Hon kördes väldigt mycket av sina förra ägare och...
Svar
3
· Visningar
1 403
Senast: _L_
·
Körning vad sägs om en nålad tråd för nybörjare? ex svänglar, draglinor, skitselar, bröstselar, lokselar och några vagnsmodeller...
Svar
15
· Visningar
1 373
D
Körning Hej..:) Min kompis har en shettis som vi ska börja köra in och sånt snart. Hur ska vi börja ?
Svar
1
· Visningar
689
Senast: mazariin
·
Körning Vad kan man hitta på för något när man tränar i paddocken? Tycker det börjar bli lite långtråkigt nu med samma gamla övningar. Vi tränar...
Svar
3
· Visningar
715
·
Körning Precision? Skogskörning? ect Vad har ni för hästar? Bilder?:d
Svar
1
· Visningar
664
·
S
Körning Hur lär man en häst att bli tolkad? Vad använder ni? Pulka, skidor? Vill nämligen tolka min unghäst i vinter, tror det skulle va bra för...
2
Svar
35
· Visningar
3 743
·
Körning Om hästen är van att dra rockard, hur stor skillnad är det i att dra en tex. flakvagn då? Hur "brukar" de reagera, skaklarna kommer...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: Dorinda
·
Körning Ja ni har inte alls fått mig att hålla på attlängta ihjäl mig nu ;) Har sutti och letat runt lite på nätet, tittat på begagnade...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 843
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar