Det mesta känns hopplöst.....

Sv: Det mesta känns hopplöst.....

Oj. det tyck jag låter myck. Men det är klart ni har ju fine och vältränede häster med. Det är ju int lille Kotte ni far fram med. Sedan så är ni ju så duktige allihop här inne. Tänk om man kunde ha ett sådant vackert ekipage att fare omkring med. Men man är nog på tog för gammel för sådant nu.

På platt och jämn väg, kan du dra den vagnen med lillfingret (nästan). ;)

Hur gammal är "för gammal"? Jag ska köra tills jag fyller 100! :)

LIA

Vad roligt att det går framåt!! :banana:

Är det likadant med ridningen? Då ska du se att det bara var lite "stök o bök"-fasoner på honom så att ni snart kan spänna för honom framför maratonvagnen.

Konstrar han då igen så är det ju ganska uppenbart.... :cool:

LIA skrev:
På platt och jämn väg, kan du dra den vagnen med lillfingret (nästan). ;)

Hur gammal är "för gammal"? Jag ska köra tills jag fyller 100! :)

LIA

Käre barn. för gammel det är jag nog allt. Jag kan bare tale om att jag har int månge år kvar till 100. Så någe tävling det blir det int. Pojkarna oroer sig så hur jag ska klare av gården en vinter till. Men nu skall jag fare efter det siste hö lasset med Kotte i morgon, ved har jag hemme och dasse är tömt så nu kan vinten komme. Jag klarer mig fint ska ni se.

inlägget du skrev var ju totalt onödigt bara negativta saker som inte ens hör till tråden jag fattar inte varför alla ska hacka på mej jag manade att det sitter amatörer här OCH kunniga...riktigt kunniga och jag tror då att när den kunniga delar med sig av sina erfarenheter så stämmer det högst troligt. lr har jag fel ska man tro på allt man hör och läser?

Vad kul att du frågar :) Jo, det går faktiskt riktigt bra nu, med pållen. Vi körde honom en period med lättare vagn, men den har vi nu lämnat tillbaka och han körs med maratonvagn igen. Oftast kör min man ensam så att hästen ska slippa min vikt också på vagnen, men igår åkte jag faktiskt med på en tur och det gick såå bra. Pållen skötte sig exemplariskt, han gick som en klocka :love: Vi har kört för tränare någon gång och fått en del tips som var jättebra. Vid träning i ridhuset är dock maratonvagnen för tung ännu och vi har lånat en lättare träningsvagn där av tränaren och det funkar bra. Önskar bara att vi hade pengar till en sådan själv, men vi får försöka låna så länge.
Kan tillägga att han fått vila ett tag pga trist underlag och mörka kvällar och att vi tänker ta det ganska lungt med träningen nu under vintern. Han är ju inte så gammal ännu, men det är väl jag som har haft för höga krav tidigare. Man vill ju så mycket med en häst som är bra, men han har ju hela livet framför sig!!

Det låter som ett klokt beslut att låta pållen vila. Många vill ju tyvärr så mycket. Att sätta en maraton vagn på en så ung häst skulle jag inte råda dig till. Visst även JAG kan dra en vagn i bra terräng. Men i ett ridhus så låter det väldigt tungt. Jätte bra att du låter bli. Du kommer nog att få en jätte bra körhäst med tiden. Lycka till. // bonny

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 299
Senast: lirco11
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 428
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 198
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar