Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Körning Någon som har några kommentarer till den? Vad är det som skiljer en giggsele från övriga selar?
Svar
2
· Visningar
935
Körning Har köpt en finsele, men är osäker på om draglädret sitter för lågt. Gjordarna är för korta, men någon behöver ändå bytas ut, så det...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: _L_
·
A
Körning Jag har just fått tag på denna sele, men vet inte riktigt hur den ska sitta. Jag tycker att "draglädret" (eller vad det heter) är för...
Svar
17
· Visningar
2 494
Senast: _L_
·
F
Körning Hur är era hästar framför vagn? Är de som stereotypen av shettisar: lata och envisa? Eller är de som små mini-fullblod? Min häst är...
Svar
13
· Visningar
1 090
Senast: Gatsby
·
Körning Är det någon som har provat att använda körvojlok under en körsele? Jag hittade en fin på EquiLex i sammet som jag köpte, men blev...
Svar
6
· Visningar
817
Senast: Gullan86
·
F
Körning Någon som har det och kan berätta mer om det? Några andra med tankar om selar i annat material än läder? :bow:
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: linneaforss
·
Körning Jag har sett/hört två varianter... Bakselen ska sitta ca en handsbredd nedanför bärbensknölen. Bakselen ska sitta i höjd med...
Svar
7
· Visningar
1 106
F
Körning Tänkte eventuellt sälja min sele. Lös brösta, draglinor. Ej huvudlag och tömmar. Storlek minishetland. Ingen baksele. Den är ej...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Geisli
·
L
Körning Vad ska man ha för bett när man kör dressyr....Ska man lr kan man ha ett starkare bett på shettis än vanligt tränsbett? Alla stora...
2
Svar
20
· Visningar
1 962
Senast: Jossan_91
·
V
Körning Har jag gjort något dumt nu? Köpte en jättefin parsele, men bara den ena för att köra enbet med. Fick, på något sätt, ihop alla remmar...
Svar
4
· Visningar
1 450
·
L
Körning Hej hur lägger man in bilder i Inläggen det finns ju en grej som heter infoga bild men hur gör man sen det gå rju inte att...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: JennyK
·
Körning Vilka av dess två modeller gillar ni bäst? Jag har svår att bestämma mig vad jag egetligen är ute efter. Det är ju två helt olika...
2
Svar
31
· Visningar
2 475
·
J
Körning Hejsan på er! Nu har jag hittat en bra rockard, hoppas jag :) Det är en "Swinger" kallar man väll den för. Men det som är bra med...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: Jozzi
·
L
Körning Hej ungefär Hur mycket poäng är bra att få för ett dressyrprogram. Min första start med min shettis fick vi 80 p är det jätte dåligt...
2
Svar
21
· Visningar
1 907
·
F
Körning Jag tänkte först bli medlem i Åstorportens rid- och körklubb, men eftersom man måste hjälpa till på tävlingar vid åtta tillfällen, så...
Svar
19
· Visningar
1 417
Senast: Fjunet
·
B
Körning Jag har fått tips om att lägga in en tråd här på Buke. Jag har en korsnings ponny som jag har problem med. Innan hon kom till mig så var...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: åke
·
L
Körning Hej någon som vet vart man kan få tag i en bra och billig baksele till shettis? Och vad ska man ha för kläder när man tävlar körning...
Svar
14
· Visningar
1 224
Senast: linneaforss
·
F
Körning Tänkte berätta hur jag har gjort, jag har nämligen också till viss del ett hemmabygge när det gäller sele. Jag köpte en billig skitsele...
Svar
13
· Visningar
1 231
Senast: JennyK
·
Körning Hur är marknaden för körhästar? Nu menar jag inte shettisar eller nordisar utan halvblod. Finns det uppfödare som bara inriktar sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 386
Senast: bonny
·
Körning Tänkte köpa vagn till mina shettisar. Vill inte ah en fyrhjuling och vill inte ha en vagnd som man behöver alla dessa extraremmar som...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka