Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hej,undrar om det är någon här som rider tinker o tränat/tävlar?-klasser?
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Gordon
·
Western Vad är negativt/posetivt att rida med bosal? Eftersom man fäster tyglarna mitt under hakan så använder man sig väl bara utan...
2 3
Svar
46
· Visningar
11 854
Senast: leia
·
D
Western Hur hårt ska man egentligen spänna ett curbstrap? Sätter man fast det i bettringarna (under "hakan")? Kan man ha ett vanligt tränsbett...
2
Svar
28
· Visningar
3 289
Senast: Dressiar
·
Western Nu kan du matcha sporremmen och huvudlaget:
Svar
6
· Visningar
792
Senast: alazzi
·
Western Ni som kan sånt här, vad önskar man sig i present om man tämligen nyligen har börjat träna western lite mer seriöst? Ypperligt fin...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: ricca
·
Western Vilka hinder ingår i lätt klass? (typ beginners klass) Finns beginners kvar öhvt? Det skulle tas bort va? Nån som tävlar i trail...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: lillaida
·
M
Western Min pojkvän har börjat rida western. Själv rider jag akademsikt och har aldrig tävlat. Eftersom vi båda är nybörjare på ämnet försöker...
Svar
7
· Visningar
1 351
Senast: Peppan
·
Western Har nu kollat på wras och rha men var beställer jag regelboken.? Är det bara en eller flera man ska/bör ha. Vad är mer bra att ha och...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Gordon
·
Western Ni som har ca 55-56 cm runt huvudet, vad har ni för storlek på hatt? Och vad har ni för hatt?:banana:
Svar
7
· Visningar
2 106
Senast: Cowgirls
·
T
Western Har någon testat dessa som finns på Hööks? Är lite sugen på att köpa dem.Verkar bra att ha när man tränar på banan :)
Svar
12
· Visningar
1 439
Senast: Wild Rein
·
Western Såg på att SWR har C-D tävling den 13 oktober, men vart håller de hus egentligen? Det stod ingen plats..
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Kickis
·
T
Western Funderar på att köpa den här sadeln till min fjordis. Är HELT okunnig när det gäller allt inom western men har nu tänk prova på det. Det...
Svar
12
· Visningar
1 181
Western Ursäkta starten i tråden men måste skriva av mig lite. Fan vad tröttsamt de är att leta beg western sadel. Alla som skriver annonser...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Chex
·
Western Är på jakt efter ett snyggt westernträns, i mjuuukt o skönt läder, inga vassa kanter mot ansiktet. Gahhh... att det ska vara så svårt...
Svar
3
· Visningar
739
·
U
Western Jag håller på och letar sadel till min nordsvensk. Och det verkar som när sadeln (bommen) blir större så blir även storleken i sitsen...
Svar
8
· Visningar
1 049
·
U
Western Hur vet man vad man har för storlek i sadel? Vad menas med 15tum etc?
Svar
7
· Visningar
1 652
·
S
Western Jag läste repotaget i senaste nr av Lycky rider om ett par entusiaster i Värmland som hadde startat en ko kurs med Leif Norberg.Och som...
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: SKOGSRÅA
·
T
Western Någon som provat & vad tyckte ni? Har för mig att det ej finns godkända ännu i sverige eller? Denna tråden finns även u utrustning men...
Svar
1
· Visningar
2 811
Senast: fancyfree
·
Western Inom övriga ridsporten är det ju vanligt med fodervärdar, men jag har aldrig sett att någon sökt fodervärd till en quarter eller paint...
Svar
16
· Visningar
1 420
Senast: Texaz
·
F
Western Vart kan man köpa sadlar med breda och tjocka horn? Som på denna bild: http://www.mikebeck.com/Photos/detail.php?pID=36
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: TDJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka