Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Hoppning Ska under de närmsta dagarna provrida några hopphästar :) har ni några tips på vad jag bör tänka på? eller hur det generellt brukar gå...
Svar
5
· Visningar
1 653
Senast: neferra
·
Z
Hoppning Jag vet att man inte får ha pessoa bett på ungponnyer på tävling, men är det samma regel på clear round? *Hittar ej TR*
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: Blueberry
·
E
Hoppning Finns det nån som kan förklara hur man gör när man löshoppar?
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Kejrin
·
F
Hoppning Hej! Är det verkligen tillåtet för en anhörig till tävlande ekipage inne på banan att stå bredvid och skrika? Alltså skrika "je på han...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 880
Senast: SaraKlaesson
·
F
Hoppning Jag hade tänkt mig att inom en snar framtid plocka upp mitt intresse för hopptävlingar. Men vad gäller om jag har en hyreshäst och jag...
Svar
8
· Visningar
774
Senast: SaraKlaesson
·
L
Hoppning Den 28-29 juli ska jag och min ponny debutera i lokal hoppning. Det jag inte förstår är vad de menar med avdelning A och B?? :confused...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Bison
·
B
Hoppning specifikt en sådan här: (eller 10) har letat men hittar bara andra varianter som ser "rangliga" ut samt en som liknar den...
2
Svar
21
· Visningar
5 415
Senast: BeastieBabe
·
S
Hoppning Dt kanske vart fel "mapp" men men.. :p Min fjording har börjat att slänga upp huvet när ja rider henne. Just nu rider jag med...
Svar
10
· Visningar
1 084
Senast: Sagan
·
F
Hoppning jag har tävlat några gånger men nu mera står jag över det för en enda anledning... jag GLÖMMER banan när jag har hoppat tre fyra hinder...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: Zeldiis
·
P
Hoppning Skulle behöva lite hjälp igen;) Min ponny är otroligt pigg så vet inte vad jag ska göra men ska berätta hitorian om henne om det kan...
Svar
14
· Visningar
1 039
Senast: Piqueur
·
P
Hoppning Jag ska till hösten börja tävla en storhäst, tänkte börja på 90cm, vi är ju inte direkt värsta tävlingparet men det skulle ju vara kul...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: pimpim_
·
Hoppning Vad har ni för åsikter om att använda en halvblodshingst till en ponny? Vilka risker anser ni att detta har för stoet och vad bör man...
Svar
13
· Visningar
1 818
Senast: ancan
·
Hoppning Förlåt för alla min sadeltrådar om Albion, men hittar inte den infon jag vill ha någonstans.. Skillnad på de olika albion modellerna...
Svar
9
· Visningar
3 584
Senast: lalla
·
Hoppning Ja, får man tävla regionalt med skor och shortchaps i tyg? De är i samma färg, svart, men de är inte helt i läder, utan lite blandat...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Real_Life
·
Hoppning Nu har jag hört olika om bommens kurvatur där den ena parten skriver att den e mer åt det svängda hållet å den andra parten säger att...
Svar
12
· Visningar
1 099
Hoppning En Albion Legend, flatback provades. 17,5" och alldeles lagom mycket plats för mig! Den nöp inte hästen när han gick, så den borde vara...
Svar
10
· Visningar
1 043
S
Hoppning Vill gärna ha lite kommentarer om min hoppsits :p Jag vet att jag aldrig kommer bli någon stilhoppare men ändå :D (Jag vet att...
Svar
11
· Visningar
1 867
Senast: memmalotta
·
Hoppning Jag tänkte försöka lära min 7åring hoppa. Men undrar hur jag bör lägga upp det, vilken/vilka övningar bör jag börja med, i vilka...
Svar
11
· Visningar
1 159
Senast: Kejrin
·
M
Hoppning finns det något att göra om en häst tappat suget för hoppning?kan man låta den vila från det i några månader för att sedan pröva hoppa...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: lundsbo
·
A
Hoppning Eftergiften som man ger hästen i språnget är ju till för att ge hästen friheten att sträcka ut. Men vad är rätt? Att låta handen följa...
Svar
16
· Visningar
1 699
Senast: Roggin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?