Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning skulle vilja ha tips på bett som verkar uppåt o får hästen att vilja höja huvudet.
Svar
3
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
M
Hoppning Vårt sto e. Cardento-Bonaparte skulle exporteras men fick böjprovsanmärkningar. Nu funderar vi istället på att betäcka henne. Hon ska...
Svar
16
· Visningar
1 609
Senast: md5krist
·
T
Hoppning Jag rider min häst på ett vanligt tredelat just nu i både dressyren och hoppningen. Han är jättefin i dressyren nu verkligen, lyssnar...
Svar
17
· Visningar
4 222
Senast: Izabel
·
B
Hoppning Jag har ett problem som jag undrar om nån här på buke kanske kan hjäpa mej med. Jag har haft min häst i 5 år. Har nästan under hela...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: Carroo
·
Hoppning Har precis köpt en Wintec pro (flatback) och tänkte beställa ett snyggt Mias schabrak. Funderar dock på om jag ska ha allround eller...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: HannaZ
·
F
Hoppning jag funderar att eventuellt åka och prova ut en equipe sadel till min häst. är det någon som vet om man kan byta in sin gamla sadel som...
Svar
9
· Visningar
2 095
Senast: pomelo
·
P
Hoppning Har en ponny hon är en stickelhårig fux med lite ljusare man.Vad ska hon ha för färg? Vill helst ha "öronhuva" eftersom det dämpar...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: månFare
·
S
Hoppning Hur långt ska avståndet vara mellan bommarna när man travar över cavalletti med en häst på ca 160 i mankhöjd? Har glömt bort hur man...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: StallOlsims
·
P
Hoppning hejhej ! Jag har en häst på tre år som är av bra hoppstam. Hon har vart med på treårstestet, och nu ska jag satsa på att vara med i...
Svar
14
· Visningar
2 131
Senast: flurrizen
·
T
Hoppning Kan någon översätta "på svenska" tack! :D (det med fet stil alltså) Regional 1.00 hoppn. Bed Clear Round (100+0, omridning 50)
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Troya
·
N
Hoppning Såg unghästar efter Guido på hopptävling i helgen. Blev skitglad, de hoppade "hus", har själv en kille efter Guido-Beach Boy. Kan...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: nonblond
·
L
Hoppning :bump:jag har en häst därifrån som är helt underbar:love: jag undrar om det är någon annan som också har häst från dom uppfödarna? skriv...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: Blueberry
·
S
Hoppning Jag hade tänkt att ta grönt kort nu till hösten, är det svårt ? Någon som har tagit det som kan säga hur de var ? Skulle va evigt...
Svar
10
· Visningar
776
Senast: Sara87
·
Z
Hoppning Ja, jag letar efter ett "latex" eller vad det nu är pessoa bett. Ett pessoa där man kan "böja" bettet helt, typ grönfärgat. Inget sånt...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: zoowie
·
Hoppning Har haft ett Glengordon Rox de lux ganska länge och för ett tag sedan trampade ena hästen av tygeln till det. Kollade nu vad ett par nya...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Lanejja
·
P
Hoppning Kunde vara kul att höra era egna åsikter och tankar om vilken hingst ni tycker skulle passa bra på mitt sto. jag börjar att berätta...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Panikie
·
P
Hoppning Hejsan! Är det nån som vet om man får tävla med fullcheek 3-delat bett till storhäst på hopptävling? (Har tyvär inte TR hemma därför...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Pazuzu
·
L
Hoppning Jag undrar vad ni använder när ni tränar och tävlar? Rider ni alltid i ex. skor + chaps både träning och tävling, eller byter ni till...
2
Svar
26
· Visningar
3 360
Senast: Luggen
·
Hoppning Någon som har en sådan? vill ha alla åsikter. Har en clic cc nu men den passar inte, har hört att esperanzan är i lite dåligare kvalitet
Svar
7
· Visningar
1 939
Senast: Kaki
·
J
Hoppning Jag undrar om det är någon som vet - om det är tillåtet på hopptävling (enl. TR) att rida med kardborreremmar som fästes i sadelgjord...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: Jackie_nova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix