Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
stackars dig, pmm.
tycker det är lite konstigt,jag menar:när blev hästen något man ska andvända på det sättet?
hästen är ju en varelse.
en vän.
det ska vara den man vänder sig till när man är ledsen, när allt gått fel på matteprovet,när det känns som jorden skulle kunna rämna, och det är därför sorgen blir stor när en bästa vän dör.
och så kommer några mänsker och börjar tjatta och skrika om hur man ska umgås med den!!!!!!
hemskt att ridsporten som innehåller så mycker gädje ska behöva det.
För ett par veckor sen var jag hur nära som helst att skrika till min dotter att hon inte fått startsignal när hon började rida an mot starten....jag gjorde inte det och hon kommer ALDRIG att göra det misstaget igen. Lite synd om henne, men ... lärorikt.
Förr var det ju inte tillåtet att vissla åt ryttaren att rida snabbare, ni kan gissa att folk satt och visslade på sina konkurrenter i eliten - de vart ju uteslutna då.
ja, detta var iofs ngt år sedan men jag har iafa inte läst ngn TR ändring om det.
Det är en riktigt sjuk regel egentligen. Är ju superlät och göra så andra blir uteslutna då! Helt okända personer som gör det och så blir ryttaren utesluten fast den kanske inte ens känner personen som visslade/skrek.
Åh jag tycker det är jätteirriterande när folk står och skriker på ryttaren inne på banan, nu sedan det blev tillåtet så hör man verkligen på varje tävling folk som står vid staketet och smackar och ger instruktioner. men men är det tillåtet så äre ju lixom, men jääkligt irriternade, och jag skulle tyckt det varit jättepinsamt och någon som var med mej skulle stå och säga vad jag skulle göra inne på banan
Förövrigt hur mycket tro en del här att domaren som ofta sitter instängd i ett domarbås hör egentligen?
Tillägg:
Prova själva, stäng er i ett rum med fyra andra, sätt på en film från VM eller något, försök koncentrera dig på häst och ryttare där, småprata lite med varandra, ha på en stor bandspelare utanför rummet med musik på och be någon ställa sig 50 m bort och skrika/prata/hojta lite, hur mycket uppfattar du vad den har gapat om tror du?
Med största sannorlikhet: INGENTING.
Vart jag vill komma är att många gnäller över att det hör hört folk skrika hjälp till andra men inget har gjorts, så jag undrar vilka övermänniskor en del tror att domare är som ska hålla reda på allt och höra dessutom vad pubilken säger trots ett den dessutom oftast sitter helt avskämrad.
Inlägg #6 i den här tråden tex.